Forslag til finanslov for 2013 (Trafikpolitik)
Men noget der springer i øjende er så på side 191 -
6. Specifikation af udgifter pr. opgave V. Banedanmark
Kørestrøms år 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
6. Kørestrøm 236,3 205,4 248,4 176,4 176,1 176,0 172,0
7. Infrastrukturenergi - - 40,5 42,3 42,3 42,3 42,3
Det er så en reduktion på køb af strøm med over 40-60 millioner pr. år. -
men så fremover opkræves af staten i.h.t Infrastrukturenergi,
men da BaneDK er sælger af strøm til sine kunder vil der jo så bare blive tillagt denne Infrastrukturenergi-afgift på deres kunder - virker lidt mærkværdigt, at regeringen står her og praler med at det bliver "lidt" billigere at rejse med tog, når så Staten tager disse afgifter ind et andet sted..
--