Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vognløb - Intercity - epoke IV (Generelt)

af Skilteskoven, 22/8 2012, 22:22 (4411 dage siden) @ Steff

God aften Steff

Først, tak for det arbejde du gør for MJ´hobbyen m.h.t. skilte.

Velbekomme - det er 10 år siden jeg startede og der er godt nok "løbet mange skilte i åen" i tidens løb. Jeg satser på at have mange år til den slags sysler endnu, så ...

Inspiration til destinationsskilte epoke III? Afsted til Odense og fotografere skilte. Eventuelt lave en aftale med Museumsinspektør Gitte Lundager for at få adgang til flere end de udstillede - HVIS MULIGT - der er lige lidt småt med personale det næste stykke tid.
Der er jo også tidsskrifter som avisen fra Næstved (Lokomotivet), diverse forenings- og klubblade med billeder og selvfølgelig DSB Museumstogs vognsektion i hhv. Randers og København, Dansk jernbaneklub, Nordsjællandske og alle de andre dejlige klubber mv. De kan alle levere informationer om skilte til epoke III.

Tjahh, det bliver nok ikke mig der gør det. Jeg er god til at få lavet skiltene når jeg ellers kan se hvad det er der skal laves, men selv opsøge det uden at have den nødvendige baggrundsviden er nok ikke optimalt. "Skomager bliv ved din læst". Hvis nu dem der har behovet kan lave detektivarbejdet, så skal jeg nok se om det kan transformeres til noget brugbart :-), det er vel en fair arbejdsdeling?

Og så skal det internationale arbejde jo heller ikke glemmes, og der er jo masser af sove- og spisevognsdestinationer.
Så hér er et brugbart eksempel til både en spise- som en sovevogn i epoke III som tidlig IV.

Ja, der er nok at tage fat på hvis ALT skal laves, men hvis vi til en start kunne begrænse os til det relevante epoke III materiel der er på markedet, så er det vel et godt udgangspunkt?

NB: Husk at være forberedt på, at de store størrelser (0 og 1) er på vej ind og også på et tidspunkt ønsker skilte!

Jamen det er slet ikke noget problem. Alt bliver lavet i vektorgrafik og kan skaleres til hvilken som helst størrelse. Men hvis vi kommer ned i skala n, så bliver teksten så lille, at det bliver ulæseligt (man kan ikke se om det er tekst eller fluel...). De mindste tekster i H0 er 0,7 pt og det kræver en noget (meget) dyrere printer hvis jeg skal lave det i halv størrelse af det.

Mvh
Jørgen Røn


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak