Hvilken smalsporsbane? (Billedegætterier)
Hej alle.
Hvor er dette billede tage?
Hej alle.
Hej alle.
Jeg gætter på Fuglsø Mose
mvh, Allan
Hej
Jeg gætter på banen i skoven ved Aalholm Slot
Thomas
Hej alle.
Måske Byparken i Assens ?.
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Måske Stenvad.
Hej
Jeg gætter på banen i skoven ved Aalholm Slot
Thomas
Det er også mit gæt!
Her er lidt andre billeder af samme bane fra i formiddags:
--
Venligst
Michael Deichmann
kunne godt minde om stenvad , men så er det længere ude end endestationen, men det er jo hellere ikke mange år siden at der blev fjernet en overkørsel på den rute
Hej Alle.
Dem der gættede på strækningen mellem Stenvad og Fuglsømose har alle ganske ret.
med venlig hilsen
Jean
Når sandheden skal frem, gav du jo selv en god ledetråd!
mvh, Allan
af Jean, Djursland., tirsdag 14. august, 2012, 08:24
Hej
Vi har for mange år siden, i 1995 tror jeg forsøgt at følge den del af banen der løber fra Stenvad Centerets endestation og ud til Fuglsø Mose, men måtte opgive idet vi angreb ca. midt på og der var for mange brændenælder, tidsler etc. På dit foto ser det da fremkommeligt ud.
Er der spor hele vejen endnu ?
Thomas
Hej
Det ligner meget Fuglsø Mose, den yderste del af hovedsporet. Jeg var der sidst i sep. 2010 og gik langs hovedsporet til enden. Den yderste del så ikke ud til at blive anvendt mere - netop på denne del af strækningen må billedet være taget.
Et flot og stemningsfuldt billed.
Mvh
Søren Nielsen
Hej
Jeg har været i området 3 gange. 1999, 2004 og senest i 2010.
2004 kørte vi med tipvognstoget fra mosebrugsmuseet - det er det gamle spor ml den tidligere fabrik (nu mosebrugscenteret) og selve mosen. Toget kørte et godt stykke ud af sporet og der hvor det holdt for at køre tilbage, var der forsat spor fremad.
I 2010 gik jeg den modsatte vej, dvs. fra mosen mod mosebrugsmuseet. Jeg fulgte det gamle spor og umiddelbart var det vanskeligt at se sporet pgs. af tilgroning, men de steder jeg sparkede og "gravede" i jorden lå der alle steder stadig skinner - dog godt "begravet".
Et spændende "detektiv" arbejde!
Mvh
Søren Nielsen
Lidt fra Stenvad Mosebrugsmuseum og banen 2009:
http://www.hybenvang.dk/forum/forum_posts.asp?TID=231 .
M.v.h.
Niels