Jeg ville ikke forholde mig til diverse øvrige strækninger, som jeg ikke kender så meget til (om der stadig er spor i en eller anden form eller ej).
Men på Løgstørbanen er der i alle tilfælde ingen jernbaneskinner mere. Bortset fra et lille stykke ved havnen i Løgstør, hvor der stadig ligger spor i asfalten. Ellers er banestykket lavet til cykel- og gangsti.
Og i relation til at vise, at der ingen forsinkelser er på banestrækningerne: for nogle år siden var det nordgående spor i Limfjordstunnelen spærret i længere tid p.g.a. den nedstyrtede bro lige nord for fjorden. Her viste trafikkortet fra vejdirektoratet, at der ingen problemer var med trafikken i det nordgående spor. Der var 3 grønne pile. At så hele tunnelsporet var spærret var der ingen i vejdirektoratet, der tænkte på. På min forespørgsel fik jeg at vide, at pilene viste korrekt; der var ingen problemer med trafikken i tunnelen. Det tror da Fanden, når tunnelen er spærret. Her skal man nok være lidt speciel for at kunne finde en eller anden informationsværdi i en sådan indikation. Også på Banedanmark-oversigten.
Sådan kunne der fortsættes; hvorfor er eksempelvis Mariagerbanen ikke vist på Banedanmark-kortet?
Venlig hilsen
Erik Kjærgaard