Hvor er vi henne denne gang (Billedegætterier)
Lidt gætteri her i ferien.
Hvor er vi henne?
God fornøjelse
Claus
Lidt gætteri her i ferien.
Hvor er vi henne?
God fornøjelse
Claus
Ved Hillerød station fra Lille Nord og GBS spor.
Venlig hilsen Henning
Det kunne ligne den berømte bro i Gemünden, der kommer virkelig noget forbi Gemünden i dagens løb. De kommer både fra syden til og fra Frankfurt og på nord-syd strækningen.
Hilsen Georg
Ved Hillerød station fra Lille Nord og GBS spor.
Venlig hilsen Henning
ØØhhhh - godt nok er der bakket sine steder i Nordsjælland, men det svar må være din spøg!
--
Venligst
Michael Deichmann
Er enig i at det er Tyskland vi er i. Hvor kan jeg dog ikke sige.
Jeg tror pinedød, du har ret, Georg, se nemlig:
http://www.panoramio.com/photo/12059974 .
M.v.h.
Niels
Her den anden ende af byen, en 103 passerer med IC-tog maj 1988.
Kommandoposten i Gemünden maj 1988.
Mvh
Georg
Hvis jeg havde tændt for PC tidligere vidste jeg det også, jeg har dog desværre aldrig stået af i Gemünden, Jeg er dog passeret stedet mange gange om natten. Men også mange flotte steder i nabolandet mod Syd ingen tvivl om det.
M.v.h
Allan
Ja I har ret det er Gemunden am Main i Tyskland. Var lige forbi i tjenestelig anledning her i Juni måned.
Lidt flere billeder følger her.
Jeg smutter lige forbi på Lørdag på vej til Østrig
God Sommer
Claus
Hej Claus
Rigtig gode billeder,
Et spørgsmål, hvor langt rundt i Tyskland kommer vores flotte EG lokomotiver?
Peter
Efter hvad jeg har fået at vide af en kammerat ved DSB materiel, kommer EG lokomotiverne ikke længere end til Hamburg Maschen, der mangler et eller andet som tog i tyskland skal køre med, jeg kan ikke huske hvad det hedder og det er ikke Indusi jeg mener heller ikke LZB. Til gengæld kan de så køre langt op i Sverige hvis det skulle være.
Men i forhold til tidligere hvor der skulle skiftes lokomotiv i Padborg er det da meget pænt, hvis de kører fra Hamburg Maschen videre til Malmö og måske, var der ikke engang de også kørte til Hallsberg i Sverige.
Venlig hilsen
Allan
Efter hvad jeg har fået at vide af en kammerat ved DSB materiel, kommer EG lokomotiverne ikke længere end til Hamburg Maschen, der mangler et eller andet som tog i tyskland skal køre med, jeg kan ikke huske hvad det hedder og det er ikke Indusi jeg mener heller ikke LZB.
De mangler ikke noget da de jo allerede kører i Tyskland. Hvis de gør noget, så er det noget de har for meget, nemlig to aksler. Tyskerne er ikke meget for 6-akslede lokomotiver, grundet det store slid på infrastrukturen, som de stive boggier giver.
Det var en rundvisning på GB på det tidspunkt EG erne kom til Danmark, en ingeniør kan ikke huske navnet, der på en forespørgsel sagde at EG ikke kommer længere end til Hamburg Maschen, som jo bekendt er i Tyskland. Der manglede jeg kan ikke huske om det var noget med automatisk køreplan eller andet. De havde fået lov til at køre fra Danmark til Hamburg Maschen, men dertil og ikke længere.
Allan
Svar til alle
Det er korrekt at EG´erne kun køre til Hamburg Maschen. Det har ikke noget med udstyr eller sikkerhedsystemer at gøre, men ren og skær planlægning. Deres ydelse skal bruges i forbindelse med Storebælt og Öresund. Der køres 2000 tons tog med disse maskiner. Br 185 1700 tons, så havd bestiller kunden af kapacitet.
Med hensyn til de 6 aksler og sporskifterne, er det korrekt at tyskerne ikke er meget for dette, da slidet på infrastrukturen er højere.
Ved omlægninger har der oftes været disponeret bytning af EG3100 med BR185. Da disse skulle via Hambogr Hbf. Oftes er dette sket allerede på udgangs-stationen eller ved bytning i Padborg.
Claus
Hej Claus
En lille rettelse: Eg´erne må belastes med 2300 tons gennem Danmark
--
Vh
Michael Thomasberg
Aabenraa
Hej Michael
Det er korrekt, det er de tunge vi snakker, om når der bruges EG og de lette til BR.
Claus
Jamen så må vi vist hellere finde lidt flere fra dette område:
Så skal vi til Gambach i retning fr Karlstadt mod Gemünden am Main
Og så tilbage til Langenprozelten. Højhastigigheds Banen mellem Wurzburg og Hannover.
Her køre tværs over dalen fra det ene bjerg til det andet.
God fornøjelse
Claus
Hej Claus
Fine billeder
Et spørgsmål, hvor er det sidste billede med en EG fotograferet
Peter
Hej Claus
Fine billeder
Et spørgsmål, hvor er det sidste billede med en EG fotograferet
Peter
Hej Peter
Jeg er ikke helt med, der er ikke nogen EG´er på disse billeder kun 141/151 og Br185
Den sidste med BR 185 er taget i Langenprozelten, hvis du kigge på de første billeder er der en Taurus BR182 fra X-box som kommer fra den side hvor BR 185 er taget. Jeg havde lige 20 min. inden vi skulle spiser, så jeg havde lige tid til et smut ned i byen.
Billeder lige før High-speed strækningen er taget i ved Gambach toget kommer fra Karlstadt, det er en ØBB maskine.
Har du flere spørgsmål så kom bare med dem, og jeg skal forsøge at svarer på dem. Men jeg skal lige et smut til Malmø for at lave kontrol på en UT vogn der skal igennem Danmark til Maschen. Så jeg svare nok først i morgen tidlig.
Forsat god aften
Claus
Hej Claus
Grunden til EG er at det så ud som om der stod EG og nummer på fronten,
selv om jeg syntes at, der kun var 2 aksler på bogierne.
Peter
Tak for billeder fra Gemünden og omegn, man får helt lyst til en tur igen. Fra min tur i maj 88 besøgte jeg også den hyggelige landstation Jossa mellem Gemünden og Fulda oppe i bakkerne. Fungerende havde virkelig travlt inde ved apparatet i karnappen, for alle væsentlige tog mellem nord- og sydtyskland skulle jo forbi hans banegård. Højhastighedsbanen udenom var ikke rigtig taget i brug endnu.
103 117 med nordgående IC gennem Jossa maj 88.
120 120 med sydgående IC, 120-erne var jo helt nye. Der var 12 af dem indsat på IC-linie 4 mellem Hamburg og München hvor de løb mellem 1600 og 1850 km pr dag.
Hvis det er samme sted vi har fotograferet er det groet lidt op siden 88.
Mvh
Georg
Hej George
Jo det er næste samme sted jeg var bare lidt højre oppe. Hvis jeg husker rigtigt er det taget op fra Krigs-kirkegården. Så i øvrigt er meget velholdt.
Claus