Ms lyntoget (Generelt)
Nogen her inder der kender til hvad sidste nyt vedr. ms lyntoget er?
Jeg syntes nemlig det er længe siden man har hørt og set noget til det..
--
Vh. D 826
Nogen her inder der kender til hvad sidste nyt vedr. ms lyntoget er?
Jeg syntes nemlig det er længe siden man har hørt og set noget til det..
--
Vh. D 826
Efter hvad jeg kan se holder MS lyntoget i Randers.
Jeg har klikket på "jernbanen.dk", under DSB Lyntog og togsæt, derefter på vigneten af DSB litra MS. Ud for MS 401 og MS 402 står at disse tog opholder sig i Randers. Håber at det besvarer dit spørgsmål. Men jeg er ikke ekspert på området, men der er sikkert nogle ekperter på jernbanen.dk der ved noget mere
Jeg vil have lov at tilføje, jeg synes at litra MS/MB lyntogene er nogle af de flotteste tog, som DSB har haft.
Med venlig "Lyntogshilsen"
Erik H
--
Erik H
Toget holder i Randers. Og hvad jeg har hørt, så mangler den diverse godkendelser for at må køre som selvstændigt tog. Dette skulle være en længerevarig proces
--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
Toget holder i Randers. Og hvad jeg har hørt, så mangler den diverse godkendelser for at må køre som selvstændigt tog. Dette skulle være en længerevarig proces
Så kørslen ved markeringen af 50 året for Lillebæltsbroens indvielse var på en stabel dispensationer?
--
Venligst
Michael Deichmann
Så kørslen ved markeringen af 50 året for Lillebæltsbroens indvielse var på en stabel dispensationer?
Lyntoget blev skubbet af en GM, se f.eks.: http://www.koldingkurtnielsen.dk/#60.13 .
M.v.h.
Niels
Efter hvad der fremgår af dette link fra You Tube http://www.youtube.com/watch?v=-g6abMZjTjM&NR=1&feature=endscreen skulle MS lyntoget nu kunne køre for egen kraft og det blev præsenteret ved des 75 års jubilæum på Jernbane Museet den 21-8 2010 og året efter var det ved åben hus i remisen i Randers den 4-6 2011
Med venlig hilsen Henning
MS og MA lyntog jernbanemuseet Odense 1993
MS lyntog ved sets 75 års jubilæun Jernbanemuseet Odrnse 21-8 2010
MS lyntog ved åben hus remisen Randers 4-6 2011
Det brugte man ikke dengang - eller rettere: DSB lavede selv reglerne og godkendte dem selv.
--
Svend
Ved lyntogets og Lillebæltsbroens 50 års jubilæum i 1985, blev det bevarede lyntog skubbet over broen af MX 1036
Efter et flereårigt renoveringsarbejde blev lyntogssættet prøvekørt ved Vojens i juli 2010.
Sorry chaps - jeg skal måske have mine skolepenge igen. Det vat selvfølgelig (??!) ved 75 års jubilæet her for nylig (2010) hvor jeg mente at det da vist kørte for egen kraft.
--
Venligst
Michael Deichmann
Spørg Fagfolket: Hvorfor er gelænder og lamper jordet på togstationerne?
Politiet ransager selskab bag flystyrt: Om to uger kender vi årsagen
Kina viser nyt tog frem: Bliver verdens hurtigste tog i drift
Tesla halter flere år bagefter: Robottaxaerne kører allerede rundt i Kina
Eksperter afviser 'birdstrike'-forklaring: Fatalt flystyrt i Sydkorea er et mysterium