Så er det vist slut med Y tog i Tyskland (Generelt)
Hej Alle
Jeg fik et link tilsendt af den ven
http://296486.forumromanum.com/member/forum/entry_ubb.user_296486.1097701029.1114173353...
Mvh Mikkel
Hej Alle
Jeg fik et link tilsendt af den ven
http://296486.forumromanum.com/member/forum/entry_ubb.user_296486.1097701029.1114173353...
Mvh Mikkel
Hej Mikkel
Fin billedserie med mange forskellige lokomotiver og desværre Y-togs skrotning
Nu til det væsentlige, på det sidste billede er der et diesellokomotiv der ligner et type 185 ellok, kan det passe!
Nu til det væsentlige, på det sidste billede er der et diesellokomotiv der ligner et type 185 ellok, kan det passe!
ja så vidt jeg kan se er det denne
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406157&id=62382&action=portrait
Mvh Rasmus
Hej RasmusS
Tusind tak for svaret
Gad vide om ikke det kunne være et erstatningsobjekt for ME'erene
Peter
det er en 285, der er på sidste billed
der er også en lavet en 246,
det er maskiner, hvor mange af de forskellige dele
passer på både elektriske og diesel, hvis man ser på de nye
146/2 og 185/2 så kan man finde det sted
hvor tankpåfyldningen vil være på en diesel
http://img5.fotos-hochladen.net/uploads/1008078dam3hbowuv.jpg
Er den ikke i familie med ME?
Det gør ondt at se y-tog der bliver skrottet...
Er det alle HHGB y-tog der er blevet klippet?
--
BjergBanen - Faare Station
Er det alle HHGB y-tog der er blevet klippet?
Det er Y-tog fra Hovedstadens Lokalbaner A/S, der skrottes.
Tog med dette logo:
kom fra GDS-HFHJ, og med dette:
kom fra HHGB.
M.v.h.
Niels
Ja og man må vel i den grad formode at dem som gerne så HHGB Ym 53 som 'udflugts-Ym' ikke handlede i tide.......
Er det alle HHGB y-tog der er blevet klippet?
Det er Y-tog fra Hovedstadens Lokalbaner A/S, der skrottes.Tog med dette logo:
kom fra GDS-HFHJ, og med dette:
kom fra HHGB.
M.v.h.
Niels
Ok, var ikke bekendt med at de også stod i Tyskland.
Har heller ikke så meget styr på de baner ovre øst på :)
De y-tog fra GDS-HFHJ blev så overdraget til Hovedstadens Lokalbaner A/S?
Ingen der har billeder af dem i drift som GDS-HFHJ?
Og af y-tog i udlandet, er der vel stadig HHGB i Tyskland så og Østbanens i Peru?
De der kom til Polen, er de stadig i drift? Og hvordan har de det?
--
BjergBanen - Faare Station
De y-tog fra GDS-HFHJ blev så overdraget til Hovedstadens Lokalbaner A/S?
Alle lokalbanerne i Hovedstadsområdet + Østbanen blev samlet i Hovedstadens Lokalbaner A/S (det er muligt de gamle selskaber eksisterer som "Holdingsselskaber" - så meget har jeg ikke analyseret det). Jeg mener H.L.A/S er infrastruktur selskabet, som ejer skinner og tog.
Lokalbanen A/S er så operatøren.
H.L. A/S har ret målrettet anskaffet Lint-41 til alle linier, pånær Nærum-Jægersborg, som allerede havde erstattet Y-togene med nogle moderne togsæt fra Siemens.
Ingen der har billeder af dem i drift som GDS-HFHJ?
Der må findes masser er jeg sikker på. Jeg har et klip et sted fra 1969 hvor de krydser en overskæring (Valbyvej) nord for Helsinge. De sled jo mindst et sæt skinner op på Gribskovbanen i de omkring 40 år de gjorde tjeneste i det Nordsjællandske.
--
Venligst
Michael Deichmann
Ok, var ikke bekendt med at de også stod i Tyskland.
Søg i forum under "Meyenburg" og se, hvilke Y-tog der havnede dér.
Har heller ikke så meget styr på de baner ovre øst på :)
De y-tog fra GDS-HFHJ blev så overdraget til Hovedstadens Lokalbaner A/S?
Alt togmateriel ved privatbanerne i Hovedstadsområdet (incl. Østbanens) blev i maj 2002 ved banefusionen overdraget til det fortsættende ejer- og infrastrukturselskab Hovedstadens Lokalbaner A/S (HL), og herfra udlejet til det nystiftede operatørselskab Lokalbanen A/S.
HL blev stiftet 01.07.2001 af Hovedstadens Udviklingsråd (HUR) med værdien af "LilleNord" som apportindskud, hvorefter de tidl. privatbaner maj 2002 blev fusioneret med HL. De gamle banenavne bibeholdtes som "binavne".
Som følge af strukturreformen blev Østbanen pr. 01.01.2009 udskilt fra HL og overdraget til Regionstog A/S, hvortil Lollandsbanen havde skiftet navn, og hvori Vestsjællands Lokalbaner A/S (tidl. OHJ-HTJ) blev fusioneret.
Ingen der har billeder af dem i drift som GDS-HFHJ?
Jo sikkert, prøv at billedgoogle lidt!
Og af y-tog i udlandet, er der vel stadig HHGB i Tyskland så og Østbanens i Peru?
Hvad mener du skulle være i drift i Tyskland ???
De der kom til Polen, er de stadig i drift? Og hvordan har de det?
Kun ét togsæt kom i drift i Polen, nemlig GDS-HFHJ Ym 5 + Yp 25 + Ys 47. Om det er i drift endnu, tvivler jeg på.
Se billeder fra 2010 her: http://postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=307148 .
M.v.h.
Niels
Ok, var ikke bekendt med at de også stod i Tyskland.
Søg i forum under "Meyenburg" og se, hvilke Y-tog der havnede dér.
Har heller ikke så meget styr på de baner ovre øst på :)
De y-tog fra GDS-HFHJ blev så overdraget til Hovedstadens Lokalbaner A/S?
Alt togmateriel ved privatbanerne i Hovedstadsområdet (incl. Østbanens) blev i maj 2002 ved banefusionen overdraget til det fortsættende ejer- og infrastrukturselskab Hovedstadens Lokalbaner A/S (HL), og herfra udlejet til det nystiftede operatørselskab Lokalbanen A/S.HL blev stiftet 01.07.2001 af Hovedstadens Udviklingsråd (HUR) med værdien af "LilleNord" som apportindskud, hvorefter de tidl. privatbaner maj 2002 blev fusioneret med HL. De gamle banenavne bibeholdtes som "binavne".
Som følge af strukturreformen blev Østbanen pr. 01.01.2009 udskilt fra HL og overdraget til Regionstog A/S, hvortil Lollandsbanen havde skiftet navn, og hvori Vestsjællands Lokalbaner A/S (tidl. OHJ-HTJ) blev fusioneret.
Ingen der har billeder af dem i drift som GDS-HFHJ?
Jo sikkert, prøv at billedgoogle lidt!
Og af y-tog i udlandet, er der vel stadig HHGB i Tyskland så og Østbanens i Peru?
Hvad mener du skulle være i drift i Tyskland ???
De der kom til Polen, er de stadig i drift? Og hvordan har de det?
Kun ét togsæt kom i drift i Polen, nemlig GDS-HFHJ Ym 5 + Yp 25 + Ys 47. Om det er i drift endnu, tvivler jeg på.Se billeder fra 2010 her: http://postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=307148 .
M.v.h.
Niels
Hej Niels
Så godt at HHGB stod i Meyenburg, men ikke at GDS-HFHJ også stod der.
Har også prøvet at google lidt efter billeder, men disse spot-on billeder som mange tager, er der ikke ret nogen af, eller skal nok bare have brugt noget mere tid.
Skrev intet om noget skulle være i drift, kun hvor de var henne :)
Tak for link til y-toget i polen, den havde jeg ikke set, kun dem fra DJK's tur dernede.
--
BjergBanen - Faare Station
GDS-HFHJ Ys 47 i Hillerød 1976.
Mvh
Georg
Nu er jeg blevet lidt mere nysgerrig
Er der bygget flere 285'ere eller er det bare en prototype?
Peter
Hej Peter,
Se oversigt over 246- og 285-lokomotiver her:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405134&lang=1 .
M.v.h.
Niels
Jeg har et par billeder af dem i Hillerød i 2006, tror at de var henstillet på det tidspunkt:
--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums
De kørte så sent som foråret 2007, her ses en hyggelig film fra Kagerup fra februar 2007
http://www.youtube.com/watch?v=QPYA15CXdv8&list=PLEA4307539662E52F&feature=mh_lolz
De kørte så sent som foråret 2007
Lokalbanen A/S kørte afskedstur med Y-togene søndag d. 13. august 2007. Turen startede om formiddagen i Helsingør, gik via Gilleleje over Hillerød til Tisvildeleje og igen via Hillerød til Hundested.
Så var det slut .....
M.v.h.
Niels
Hej Niels
Tak for linket
Peter
De kørte så sent som foråret 2007
Lokalbanen A/S kørte afskedstur med Y-togene søndag d. 13. august 2007. Turen startede om formiddagen i Helsingør, gik via Gilleleje over Hillerød til Tisvildeleje og igen via Hillerød til Hundested.Så var det slut .....
M.v.h.
Niels
Allerede 13. marts 2007, var det slut med Y-tog i drift på GDS. Senere - omkring 1. juli, var det også slut på Hornbækbanen.
Her lidt videoer fra afskedsturen den 12. august 2007
http://www.youtube.com/watch?v=ZRJnOQ0ESFU
http://www.youtube.com/watch?v=lmhDrWLOhhI
http://www.youtube.com/watch?v=iBsDk2_SwsA
Hilsen
Henrik
--
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændringer på regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H
Eventyrlige Rejseberetninger. Pris 170 kr.
Læs mere