Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Københavns Hovedbanegård (foto fra 1956-1968) (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 8/6 2012, 06:44 (4553 dage siden) @ Per B. Pedersen

[image]
1960

Når nu denne tråd kommer frem i lyset (og nu i det "forkerte" forum :-)), så vækker dette billede minder.

Min Morfar og Mormor havde i et par menneskealdre Hovedbanegårdens Frisørsalon, som lå der hvor der idag er Politivagt.
Nå vi skulle på besøg om aftenen kom min Mor, lillebror og jeg altid i løbet af eftermiddagen og min far senere fra jobbet. Skulle håret fikses blev det så klaret, men der blev også ofte givet en 25 øre så vi kunne gå over i Kino Den vide Verden, som ses på billedet. Der blev vist ugerevyer og kortfilm af forskellig art. Idag er der vist indrettet supermarked i lokalerne.

Vi fik ikke lov til bare at rende rundt på banegården - i 1960 har jeg været 5 år og min bror 3, men hvis morfar havde tid kunne vi godt gå hen og kigge på togene - damptogene naturligvis.

Jeg har 2 gamle telefoner med drejesving samt 2 petroleumslygter, der kan lyse hvidt, rødt og grønt, som han har "organiseret" hos nogle af de ansatte på banegården. Formentlig i bytte for nogle pilsnere.

Der var en anden tråd her der henviste til dette klip på DR Bonanza Her er der en ganske kort scene fra salonen med min morfar i fin stil (9:30 inde i klippet).

Nå, nu blev det min tur til at være nostalgisk!

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

ContecRailDSB MT156

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak