IC4 - Deadline overskredet. (Trafikpolitik)
Mon der sker noget denne gang ?
http://ing.dk/artikel/129825-deadline-overskredet-dsb-kan-nu-rive-ic4-kontrakten-med-an...
--
af Woodi, 6/6 2012, 07:22 (4563 dage siden)
Mon der sker noget denne gang ?
http://ing.dk/artikel/129825-deadline-overskredet-dsb-kan-nu-rive-ic4-kontrakten-med-an...
--
af re20000, 6/6 2012, 08:33 (4563 dage siden) @ Woodi
Bare rolig, de skal nok få en forlængelse. Det vil jeg godt vædde en god kop kaffe på!
Nold
af Troldhøj, 6/6 2012, 09:11 (4563 dage siden) @ re20000
Bare rolig, de skal nok få en forlængelse. Det vil jeg godt vædde en god kop kaffe på!
Top.
Det her er vist så politisk varm en sag efterhånden at hvis der overhovedet er noget om det rent praktisk ang. den her mulighed, så bliver det politisk umuligt at forsvarre overfor skatteborgerne at man ikke stopper skandalen nu. - især med den nyfundne vilje til elketrificering.
Resultatet er nok snarere at der viser sig alle mulige praktiske og juridiske problemer for at udnytte sådan en klausul. - f.eks. at man ikke kan få sine penge igen eller at det ikke er teknisk muligt at løse tog-traffikken i DK uden de få kørende IC4, der er.
Men kan det lade sig gøre, så gad jeg nok se den politiker, der ville forklare borgerne hvorfor man vælger ikke at hæve kontrakten og få nogle IC4, der knap er leveret før de skal udrangeres eller bliver overflødige pga. elektrificering.
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 6/6 2012, 13:58 (4563 dage siden) @ Troldhøj
En mulighed var at bede AB stoppe, få leveret hvad de har af halvfabrikata (til reservedele) og så "nøjes" med de togsæt man har fået leveret. Når der er færre togsæt at sætte i stand sparer man jo lidt der.
--
Venligst
Michael Deichmann
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 6/6 2012, 08:36 (4563 dage siden) @ Woodi
DSB mangler jo de tog og AB spekulerer tydeligvis i det.
--
Venligst
Michael Deichmann
af re20000, 6/6 2012, 08:47 (4563 dage siden) @ Michael Deichmann
Tror smænd ikke de spekulerer i det, de har bare taget munden for fuld.
Nold
af Allan V Eriksen, 6/6 2012, 10:43 (4563 dage siden) @ re20000
begynder at øjne at man er ved at åbne en kattelem for en næsten smertefri exit af dette eventyr, spørger så ja godt nok men hvad så med de IC2 sæt der knap nok har vist sig på danske skinner endnu. Eller hvad vil man gøre med de IC4 der måske kommer i drift. Der er vel ingen lande der vil købe dieseltog, her i Europa måske kun Tyrket der kunne tænkes at bruge dem, Selvom de nye højhastighedsbaner i Tyrkeiet bliver elektrificeret og som jeg har set det, køber de Spanske 5 vogns togsæt, der allerede har bevist i Spanien at de kan køre tilfredsstillende, så mon ikke man vil foretrække den fabriks produkter (MÅSKE OGSÅ BOMBARDIER KONCERNEN)de har nok hørt om vores togs genvordigheder.
VENLIG HILSEN
Allan
AVE
af Hedegaard, 6/6 2012, 23:11 (4563 dage siden) @ Woodi
Jeg tror ikke dette projekt bliver droppet.
Hvor mange gange har man ikke hørt dem udtale, at togene skulle være leverede på den og den dato, ELLERS!
Men hver gang er det endt med "Okay, I får bare lidt mere tid"
af Woodi, 6/6 2012, 23:31 (4563 dage siden) @ Hedegaard
Jeg tror ikke dette projekt bliver droppet.
Hvor mange gange har man ikke hørt dem udtale, at togene skulle være leverede på den og den dato, ELLERS!
Men hver gang er det endt med "Okay, I får bare lidt mere tid"
Nææ.. Det er vi to helt enige om og jeg tror efterhånden kun på, at det kun er DSB som er de eneste i denne verden, der forsat har denne tro på dette kuldsejlede projekt.
Tvivlens saga handler kun om to ting, -
spin og at undgå at tabe ansigt.
AnsaldoBreda er ved at blive bortsolgt til CSL, CAF og Hitachi og ingen af dem ønsker sikkert ikke, at overtage dødssejlere og kuldsejlet projekter - så DSB skal nok ikke regne med den helt store velvillige bistand fremover, - derfor skal vi bare ud af denne aftale så hurtigt som muligt og ved først givende og bydende lejlighed.
--
af Troels Lenchler Poulsen , 10/6 2012, 13:28 (4559 dage siden) @ Woodi
Jeg tror ikke dette projekt bliver droppet.
Hvor mange gange har man ikke hørt dem udtale, at togene skulle være leverede på den og den dato, ELLERS!
Men hver gang er det endt med "Okay, I får bare lidt mere tid"
Nææ.. Det er vi to helt enige om og jeg tror efterhånden kun på, at det kun er DSB som er de eneste i denne verden, der forsat har denne tro på dette kuldsejlede projekt.
Tvivlens saga handler kun om to ting, -
spin og at undgå at tabe ansigt.AnsaldoBreda er ved at blive bortsolgt til CSL, CAF og Hitachi og ingen af dem ønsker sikkert ikke, at overtage dødssejlere og kuldsejlet projekter - så DSB skal nok ikke regne med den helt store velvillige bistand fremover, - derfor skal vi bare ud af denne aftale så hurtigt som muligt og ved først givende og bydende lejlighed.
IC 4 toget er den største togkatastrofe i Danmarks historie, ingen tvivl om det, men vi hænger på dem, det er meget muligt at en deadline er overskredet (flere gange) men sender vi togene retur med et krav om at få de milliarder retur der er betalt for dem, lukker Ansaldobreda omgående, og DSB vil stå tilbage uden tog og penge, svaret ligger ikke lige for, men ingen tjener noget ved at annullere kontrakten nu, det skulle have været gjort i 2007, hvor man sidst havde muligheden. Nu er vi i en situation, hvor togene skal ud på skinnerne, "point of no return" har været overskredet siden 2008/09
Håber bare at politikkerne i fremtiden, tænker sig om før de blander sig i togkøb til DSB. DSB skal udelukkende være transportvirksomhed, ikke togfabrikant!
af rudder57, 9/6 2012, 00:09 (4561 dage siden) @ Woodi
Mon de alle er i drift inden verdens oliereserver er brugt op?