stænklapper på jernbanevogne ?? (Billedegætterier)
Hej
en finurlighed, måske ny indblanding fra staten, men på hvilken vogn sidder disse "stænklapper"
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk
Hej
en finurlighed, måske ny indblanding fra staten, men på hvilken vogn sidder disse "stænklapper"
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
Øsjks materiel
--
Med Venlig Hilsen
Nicolai
Hej
korrekt
på denne
og skal få at vide den helt nøjagtige begrundelse i løbet af ugen
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
Det er snenæser til når julebryggen skal ud.
Nå nej vi må jo ikke pjatte her på forum...
Nold
Hvis de tingester er af jern, kan en person der skal ind og ud for at samle koblinger godt komme til skade på de skarpe hjørner. Så vidt jeg kan se sidder tingesten på en håndbøjle.
Jeg selv var også et øjeblik i tvivl om, hvorvidt de var af jern, men efter en let befamling blev jeg overbevist; de er af gummi!!
Venlig hilsen
Jens Møller
Jeg selv var også et øjeblik i tvivl om, hvorvidt de var af jern, men efter en let befamling blev jeg overbevist; de er af gummi!!
Venlig hilsen
Jens Møller
På min computerskærm føles de som glas! Nu venter jeg med spænding på forklaring af anvendelsen!
Hilsen Kim
Den kan jeg såmænd godt give dig her, for den er i sin enkelthed den, at stænklapperne virkelig lever op til sit navn, idet de skal modvirke, at opsprøjt fra hjulene, herunder rustskaller mm. ikke tilsviner vogngavlene! Og uanset at de på din PC ligner glas, så er de altså som stænklapper er flest, fremstillet af gummi, som man ikke kan skære sig på!
Så er den sag opklaret!
Venlig hilsen
Jens Møller
Jeg takker for en hurtig forklaring. Ved nærmere eftersyn kan jeg også godt se at lappen har taget noget rustent sprøjt. I grunden synes jeg jo at patina ikke skæmmer, men hvis målet er at materiellet skal se nymalet ud, og vedblive at se sådan ud uden at forbruge for meget arbejdskraft er ideen da meget nyttig.
Hej
nu kom Jens mig i forkøbet men det er også hvad jeg fandt ud af i dag, og for listebeklædte lakeret gavle er det en god beskyttelse af disse
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
Undskyld at jeg kom dig i forkøbet Henning, men jeg fandt tiden mere end overmoden til afsløring af den store hemmelighed!!
Venlig hilsen
Jens Møller
Hej Jens
absolut ok og godtaget - jeg kunne jo bare have spurgt dig eller have hørt ordentlig efter i søndags
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.
Læs mereOplev Europa med tog. Pris 210 kr.
Læs mere