Billeder fra HHJ
Fra den allerdybeste skuffe kommer denne katastrofe af et billede, som I alligevel lige skal se. -Kodak Starmite 4x4 (127 rullefilm) falmet aftryk fra Kodak negativ.
HHJ M4 (Ex KB M1), nedbrudt med særtog for DJK i Mårslet. Rejsegodsvognen er D231 (fra OHJ 1952), -de to C-vogne kan jeg ikke identificere.
Midt i billedet Lkf. Torkild Christensen og Søren Peter Laursen, DJK. Der er sikkert andre kendte navne blandt silouetterne, men der skal vist mere end almindelig skarpsindighed til at lure dem af...
Og efterfølgende: Den 4. maj 1968 - Direkte tog fra Düsseldorf !
Samtlige fem enheder (Ym31, Ym32, Ys41, Ys42 og Ys43) - første levering Y-tog til HHJ.
Dagslang styrtregn lagde måske en dæmper på gemytterne, men alle var nu svært imponerede - og med god grund.
Der blev smilet overbærende af trofaste, 36 år gamle M2, som kom forbi med sin C-vogn. Der var næppe nogen i den regnvåde flok, der havde troet, at Y-togene stadig ville flintre omkring i Hads Herred 42 år senere
Det er igen min barndoms Kodak Starmite, der holder for - og kvaliteten er derefter. -Men både kukkassen og jeg overlevede regnen !
Og det sidste i denne runde:
Prøvekørsel/indøvelse Y-tog, maj 1968. Mårslet.
I førerrummet, Ingenieur Flügge, Uerdingen samt lokoførerne Aage Skov Madsen og Knud Mikkelsen.