Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor er dette? (Generelt)

af Erik Olsen, 27/5 2012, 13:06 (4553 dage siden)

Jeg har et billede fra en undergrundstation, lidt mørkt og uskart, men jeg har det desværre ikke bedre. Kan nogen se hvor det er?

[image]

Hvor er dette?

af h087 ⌂, køge, 27/5 2012, 13:29 (4553 dage siden) @ Erik Olsen

Hej Erik og selvfølgelig alle andre

den er lidt tricky - men for mig at se ligner det noget fra en 3D film / billede - men derfor kan den jo godt være fra noget rigtigt
Nørreport ?? eller noget USA/New Yorsk??

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Hvor er dette?

af KimC, 27/5 2012, 18:30 (4553 dage siden) @ h087

den er lidt tricky - men for mig at se ligner det noget fra en 3D film / billede - men derfor kan den jo godt være fra noget rigtigt

Formen på vognkasserne synes jeg ikke passer helt med et dansk metrotog, men farven kunne godt passe.
Flisebeklædningen på søjlerne virker lidt badeværelsesagtige og forekommer mig at være tidsmæssigt før Københavns metro.

Hvor er dette?

af Lars Kongshøj, 27/5 2012, 22:08 (4552 dage siden) @ KimC

Formen på vognkasserne synes jeg ikke passer helt med et dansk metrotog, men farven kunne godt passe.
Flisebeklædningen på søjlerne virker lidt badeværelsesagtige og forekommer mig at være tidsmæssigt før Københavns metro.

Nørreport er også en station på S-banen. Som h087 ligner det rendering (computergenereret billede) af Nørreport, som er ved at blive bygget om.

Nørreport var vist i øvrigt tidligere beklædt med hvide fliser.

/Lars

Hvor er dette?

af KimC, 27/5 2012, 22:38 (4552 dage siden) @ Lars Kongshøj

Nørreport er også en station på S-banen. Som h087 ligner det rendering (computergenereret billede) af Nørreport, som er ved at blive bygget om.

Ved nærmere eftersyn kan jeg godt se at personerne på billedet virker lidt crashtest-dummy agtige.
Muligt at jeg blev snydt af at der er lidt slidmærker rundt omkring.

Det forekmmer mig. Jeg mener bare at trenden med de hvide fliser er for gammel til at være noget jeg ville forvente at se på den københavnske metro.

Hvor er dette?

af Lars Kongshøj, 28/5 2012, 00:44 (4552 dage siden) @ KimC

Ved nærmere eftersyn kan jeg godt se at personerne på billedet virker lidt crashtest-dummy agtige.
Muligt at jeg blev snydt af at der er lidt slidmærker rundt omkring.

Det forekmmer mig. Jeg mener bare at trenden med de hvide fliser er for gammel til at være noget jeg ville forvente at se på den københavnske metro.

Nu ligger Nørreport S-stations perron jo ikke på metroen. Nørreport ligger på tre forskellige baner og der er bare gangforbindelse mellem.

/Lars

Hvor er dette?

af Erik Olsen, 28/5 2012, 11:24 (4552 dage siden) @ h087

Det er rigtigt at billedet stammer fra en video, derfor den mangelfulde kvalitet. Det er hverken i København, Helsingborg eller London.

Der er en enkelt detalje omtrent midt i billedet som afslører lidt om billedets oprindelse. Det undrer mig at ingen endnu har kommenteret den.

Hvor er dette?

af Erik H, Frederikssund, 28/5 2012, 11:57 (4552 dage siden) @ Erik Olsen

Jeg tror billedet er genereret på en computer, det ser for "rent" ud, og personerne ligner ikke levende mennesker. Perronkanterne ser for mig også forkerte ud. Men hvor det skal forestille at være, det kan jeg ikke umiddelbart give noget seriøst bud på.....

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Hvor er dette?

af Birger Jensen, 28/5 2012, 12:24 (4552 dage siden) @ Erik H

enig i det er computer billede, men stationsmæssigt minder den om Helsingborg knutpunkt.

Med venlig hilsen

Birger Jensen

Hvor er dette?

af tybalt, Holbæk, 28/5 2012, 12:50 (4552 dage siden) @ Birger Jensen

Det pudsige er glasdørene ved trapperne. Det ser ud som om det er en form for adgangsstyring. Derudover står der inden for dørene en art maskine (billetautomat??).
Til venstre for dørene et skilt på væggen hvor der står "BT".
Hmm - en eller anden fremtidig station hvor dette er en del af "salgsprospektet", - men ikke dansk

--
Med venlig hilsen
Henk

Hvor er dette?

af h087 ⌂, køge, 28/5 2012, 13:19 (4552 dage siden) @ Erik Olsen

Hej

har lysnet billedet. Det ser ud som en ind/udgang med detektor, er det så en lufthavnsstation, fx Kastrup

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Hvor er dette?

af Birger Jensen, 28/5 2012, 14:44 (4552 dage siden) @ h087

ihvertfald ikke Kastrup der er to sideperroner og ikke en øperron som på dette billede.

Med venlig hilsen

Birger Jensen

Hvor er dette?

af Birger Jensen, 28/5 2012, 14:57 (4552 dage siden) @ Birger Jensen

Jeg kom lige i tanke om kan det være Arlanda ved Stockholm, eller måske Gardermoen ved Oslo,

Med venlig hilsen

Birger Jensen

Hvor er dette?

af erik andersen @, 27/5 2012, 23:34 (4552 dage siden) @ Erik Olsen

kan det være Helsingborg ?

Venlig hilsen
Erik A

Hvor er dette?

af Birger Jensen, 28/5 2012, 09:24 (4552 dage siden) @ erik andersen

Ja siger jeg, det ligner virkelig Helsingborg, jeg grublede længe og kunne ikke selv komme på det men nu jeg siger selvfølgelig er det i det svenske.

Med venlig hilsen

Birger Jensen

Hvor er dette?

af Lars Kongshøj, 28/5 2012, 10:13 (4552 dage siden) @ Birger Jensen

Ja siger jeg, det ligner virkelig Helsingborg, jeg grublede længe og kunne ikke selv komme på det men nu jeg siger selvfølgelig er det i det svenske.

Jeg synes at jerndragerne under loftet ser ud til at stamme fra en anden tid end Helsingborg.

/Lars

Hvor er dette?

af Lars-Ove Madsen @, 28/5 2012, 08:33 (4552 dage siden) @ Erik Olsen

Kan det være London??
Perronen kunne være en gammel Nørreport, og toget kunne være københavn Metro.
Men tiden passer ikke sammen, perron udformning og Metro toget. Der ud over kan Metroen ikke kører på den gamle del af Nørre port. Idet i min verden er Metro station Nørreport også en del af Nørre port

Hvor er dette?

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 28/5 2012, 13:13 (4552 dage siden) @ Erik Olsen

En af de nye metrostationer?!

--
Med venlig hilsen

Michael

[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak