Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gæt en pinse-bro langt ude i skoven..... (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/5 2012, 18:48 (4574 dage siden)

Denne bro har i al sin levetid ligget inde i en skov med træer på alle sider. Billisterne har næppe lagt mærke til, at de passerede en jernbane. Og bevægede man sig rundt inde i skoven, ja så skulle man helt hen til broen for at få øje på den.

Broen er nu blevet delvist fritlagt i forbindelse med et offentligt anlægsprojekt tæt på broen og der er nu frit udsyn til broen fra et stort område.

I anledning af den forestående pinse, er man velkommen til at "gætte ved siden af", hvis man med det samme ved, hvor vi er henne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Gæt en pinse-bro langt ude i skoven.....

af Svend Mikkelsen, 25/5 2012, 18:57 (4574 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg syntes broen ser ud til at være "skæv" :-) Og at vejen ikke er til "motor" endnu

af UTJ, 25/5 2012, 19:20 (4574 dage siden) @ Svend Mikkelsen

Jeg syntes broen ser ud til at være "skæv" :-) Og at vejen ikke er til "motor" endnu

mon ikke vi er i et område, der engang var naturskønt......:-(

af steenth, 25/5 2012, 19:20 (4574 dage siden) @ Svend Mikkelsen

Samme bud - 56.1675 9.6045

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/5 2012, 19:41 (4574 dage siden) @ steenth

Samme bud - 56.1675 9.6045

Ja, ja, så er løsningen jo "røbet". I er skrappe.

Jeg har købt nye sko med indbyggede kæmpe-fjedre og så ser (eller rettere sagt ) der således ud:

[image]

Og tilbage på jorden og uden zoom ser der således ud:

[image]
Linåvej nordøst for Silkeborg passerer jernbanestrækningen Resenbro-Silkeborg. Fredag den 25. maj 2012 kl. 15.48. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Og så er der i øvrigt nogle (nogen), der kunne finde på at foreslå, at den overvejede nye bane Aarhus-Silkeborg burde føres via Resenbro og ikke via Sejs. I så fald ville den viste bro komme til ære og værdighed igen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

af Troldhøj, 25/5 2012, 19:47 (4574 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Og så er der i øvrigt nogle (nogen), der kunne finde på at foreslå, at den overvejede nye bane Aarhus-Silkeborg burde føres via Resenbro og ikke via Sejs. I så fald ville den viste bro komme til ære og værdighed igen.

Ja, det ville da være mere fornuftigt end de foreslåede 6% stigninger.
Men mon de tager højde for at holde den tracé i niveau, når de bygger motorvejen? Næppe... og så vil den viste bro nok ikke være tilstrækkelig til også at krydse motorvejen få meter nærmere Silkeborg.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak