Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gæt en pinse-bro langt ude i skoven..... (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/5 2012, 18:48 (4574 dage siden)

Denne bro har i al sin levetid ligget inde i en skov med træer på alle sider. Billisterne har næppe lagt mærke til, at de passerede en jernbane. Og bevægede man sig rundt inde i skoven, ja så skulle man helt hen til broen for at få øje på den.

Broen er nu blevet delvist fritlagt i forbindelse med et offentligt anlægsprojekt tæt på broen og der er nu frit udsyn til broen fra et stort område.

I anledning af den forestående pinse, er man velkommen til at "gætte ved siden af", hvis man med det samme ved, hvor vi er henne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Gæt en pinse-bro langt ude i skoven.....

af Svend Mikkelsen, 25/5 2012, 18:57 (4574 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg syntes broen ser ud til at være "skæv" :-) Og at vejen ikke er til "motor" endnu

af UTJ, 25/5 2012, 19:20 (4574 dage siden) @ Svend Mikkelsen

Jeg syntes broen ser ud til at være "skæv" :-) Og at vejen ikke er til "motor" endnu

mon ikke vi er i et område, der engang var naturskønt......:-(

af steenth, 25/5 2012, 19:20 (4574 dage siden) @ Svend Mikkelsen

Samme bud - 56.1675 9.6045

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/5 2012, 19:41 (4574 dage siden) @ steenth

Samme bud - 56.1675 9.6045

Ja, ja, så er løsningen jo "røbet". I er skrappe.

Jeg har købt nye sko med indbyggede kæmpe-fjedre og så ser (eller rettere sagt ) der således ud:

[image]

Og tilbage på jorden og uden zoom ser der således ud:

[image]
Linåvej nordøst for Silkeborg passerer jernbanestrækningen Resenbro-Silkeborg. Fredag den 25. maj 2012 kl. 15.48. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Og så er der i øvrigt nogle (nogen), der kunne finde på at foreslå, at den overvejede nye bane Aarhus-Silkeborg burde føres via Resenbro og ikke via Sejs. I så fald ville den viste bro komme til ære og værdighed igen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

af Troldhøj, 25/5 2012, 19:47 (4574 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Og så er der i øvrigt nogle (nogen), der kunne finde på at foreslå, at den overvejede nye bane Aarhus-Silkeborg burde føres via Resenbro og ikke via Sejs. I så fald ville den viste bro komme til ære og værdighed igen.

Ja, det ville da være mere fornuftigt end de foreslåede 6% stigninger.
Men mon de tager højde for at holde den tracé i niveau, når de bygger motorvejen? Næppe... og så vil den viste bro nok ikke være tilstrækkelig til også at krydse motorvejen få meter nærmere Silkeborg.

Svenska-lok

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel. Pris 250 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak