Rødkærsbro station i dag
Hej Thomas
Citat: "- 15 sporskifter fjernes, fem sporskifter udskiftes og to nye sættes op"
Så chancen er vel 15 : 5 : 2.
Som "trenden" er idag, så taler sandsynligheden desværre for det første...
Hej Carsten af Frederikshavn.
Jeg forstår ikke helt din "matematiske formel", men min "banefortid" - bl. a. som trafikelev på Frederikshavn Gamle Station, "før verden gik af lave" - siger mig, at revitalisering meget vel kan bestå i at fjerne overflødig infrastruktur, her et antal sporskifter, som herefter ikke i al fremtid belaster vedligeholdelsesbudgettet, som er infrastrukturforvalterens ansvar. I tilgift betyder færre sporskifter mere rolig "gang i sporet" (for togene, ikke "fotograferende" jernbaneentusiaster ), så alt i alt ser projektet fornuftigt ud, når man nu skal i gang med en gennemgribende renovering. Det er iøvrigt heldigt for togoperatørerne, at de ikke skal betale for den dyre renovering, men kan "nøjes med" at betale for brugen af banestrækningen efter en fastsat pris.
På den måde er det hele nok blevet lidt mere retfærdigt, end "før verden gik af lave", men billigere for samfundet er det nok ikke blevet,
tænker den gamle banemand
Ove af Erritsø