Materiellet i Struer
Hej Tommy
Du har skrevet til formanden og forvænter et svar det skal du så få her.
Du forventer vel ikke at man vil ofentligør hvad der står i en kontragt der er ingået mellem to parter, det ville ligefrem være brud eller noget der ligner det.
Vi har ikke noget matriel der skal afhændes pt.
Hvad vi vil veligeholde og ikke kommer da hvist kun klubbens medlæmmer og ejerne af matrielet ved.
mvh. Preben
Kære Preben
Tak for dit svar. Jeg skrev til dig pr. email, da jeg ikke så det formålstjentlig at føre dialogen her i forummet men da du nu svarer her, så kommer her kopi af min mail til dig:
----------------------
Hej Preben
Som du måske har set, er der en større meningsudveksling i gang på
Jernbanen.dk´s forum omkring SJK´s materiel efter ophugningen af VNJ C
20. Flere har ytret ønske om at overtage noget af SJK´s materiel,
såfremt I ønsker at afhænde det. Det drejer sig især om VaGJ M 1.
Har du en oversigt over, hvilket materiel SJK ikke har nogen planer om
at vedligeholde? Har du en oversigt over, hvilket materiel SJK evt.
gerne vil afhænde? Der er åbenbart en klausul på det tidligere
Berggren materiel. Kan du oplyse, hvad klausulen indeholder og hvilket
materiel, der er omfattet af klausulen?
Med venlig hilsen
Tommy Nilsson
Jernbanen.dk
----------------------
Jeg er temmelig ked af, at høre dit svar, især da jeg synes min forespørgsel var både høflig og relevant. Jeg har udelukkende reageret fordi det skar i mit hjerte at se, hvordan det gik for VNJ C 20, der var en af de sidste (måske den sidste?) Triangel bivogn i Danmark. Jeg har en begrundet frygt for, at det kan gå VaGJ M 1 på samme måde, når jeg ser billeder af den, hvor presseningen er blæst af og flere vinduer står åbne. Det er ikke et spørgsmål om ejeskab, klausuler, gammelt nag eller nogen som helst andet, men kun et ønske om at prøve at redde VaGJ M 1 inden den også braser sammen. Af billederne fremgår det tydeligt, at der i dag intet gøres for at forhindre tilintegørelsen af lokomotivet.
Hvad skal det til, for at overtale Struer Jernbane Klub til at overveje, om man måske skulle skille sig af med lokomotivet, hvis man ikke selv ønsker at bevare det? Jeg er i kontakt med flere, der gerne vil overtage lokomotivet og sikre, at det ikke forfalder yderligere. Som I nok ved, er VaGJ M 1 det eneste overlevende lokomotiv fra Nakskov Skibsværft og dermed en vigtig del af vores fælles kulturarv.
Jeg håber, I konstruktivt vil overveje fremtiden for VaGJ M 1 og du er velkommen til at svare her eller pr. email.
Med venlig hilsen
Tommy Nilsson
Jernbanen.dk
--