De kan godt bygge tog i Italien... (Trafikpolitik)
http://www.stern.de/reise/europa/europas-modernster-zug-der-schnellste-ferrari-faehrt-a...
Se ovenstående link til tysk omtale af Italo.[img]
DSB har vist blot bestilt de forkerte...
Claus
http://www.stern.de/reise/europa/europas-modernster-zug-der-schnellste-ferrari-faehrt-a...
Se ovenstående link til tysk omtale af Italo.[img]
DSB har vist blot bestilt de forkerte...
Claus
http://www.stern.de/reise/europa/europas-modernster-zug-der-schnellste-ferrari-faehrt-a...
Se ovenstående link til tysk omtale af Italo.[img]
DSB har vist blot bestilt de forkerte...
De er bygget hos Alstom i Frankrig, som også er ophavsmænd til bl.a. TGV, og de kan sku bygge tog! :)
De ligner også Ferrari
Ja det kan de.
I øvrigt var der i den forgangne uge en udsendelse på National Geogrphic "Megafabrikker" omkring netop disse tog. Vi besøger fabrikkernen der bygger dem og var med på testkørslen i Italien.
Claus
Interessant udsendelse!
Men "Italo" er og bliver en fransk konstruktion, se også:
http://www.ntvspa.it/en/nuovo-trasporto-viaggiatori/67/3/train-fleet-ntv .
M.v.h.
Niels
Italienske "Nuovo Trasporto Viaggiatori" (NTV) bestilte 25 AGV´ af Franske Alstrom og nogle af opgaverne til dette projekt blev indskrevet i købsaftalen, at Italien selv skulle producere og levere visse ting/dele til produktionen, en slags "Køb Italiensk" klausul.
I flg. klausulen, skulle de første 14 tog bygges på Alstoms La Rochelle anlæg, de resterende 11 på Alstoms fabrik i Savigliano , Italien.
--
Ja det er sgu' godt gjort. Italienerne køber en velgennemtænkt Fransk konstruktion samt licens til at kopiere den, mens vi skal slås med noget Italiensk bras som vi ikke engang delvis kunne få lov til at bygge herhjemme. Grrrr
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Ja, vi Danskere kan jo bare "lære" af de andre og huske, at sørge for at få indført/tilføjet vores kontrakter, med de for os bedste vilkår og "lege", at vi er en enorm stor Nation der kan tillade os nogle "noter" der omgår både "Darwin´s lære" & "Jantelov" på én gang - enkelt og simpelt.
--
Det ændrer vel næppe ved, at det som hovedregel i god forretningsskik bør være kunden der har ret, og at papirarbejdet (diskuteret til døde både her og andre steder) ifm. IC-4 kontrakten helt enkelt var for ringe.
Men OK. Selv har jeg hele vejen siden det hed EF ment, at spiser man kirsebær med de store er der risiko for at få stenene i øjnene
--
Bedste hilsner......
-Klaus
mens vi skal slås med noget Italiensk bras som vi ikke engang delvis kunne få lov til at bygge herhjemme. Grrrr
ØØhh hvad er det så de laver i Århus og Randers? Italienerne levere halvfabrikata og det færdiggøres her.
--
Venligst
Michael Deichmann
Det er jeg da glad for at høre. Det seneste jeg har hørt IC-4 (og 2) har været når de blev slæbt til grænsen af en MY'er for at bugeseres til Italien. I hel tilstand
--
Bedste hilsner......
-Klaus
Det allerførste tog kører lørdag morgen. Og jeg er med ombord...
Det allerførste tog kører lørdag morgen. Og jeg er med ombord...
Det glæder vi os til en detaljeret rapport om.
--
Den eneste umiddelbare forskel fra TGV toget ser ud til at være at der ikke er motorvogn i hver ende, men at måske flere vogne har el motorerne på nogen af bogierne, men det gør dem vist ikke ringere, på et klip fra youtube jeg har set ser det ud som meget lækker indretning af toget, men dette tog er vist desværre for stort til at køre København Århus/Ålborg og vel desværre først aktuelt når der er elektrificeret længere nordpå.
tillader mig at henvise til SJ s 3000 tog ville måske være mere passende herhjemme ser også meget lækkert ud måske mere noget for danske øjne og haler.
hilsen
Birger Jensen
Tåstrup
Den eneste umiddelbare forskel fra TGV toget ser ud til at være at der ikke er motorvogn i hver ende, men at måske flere vogne har el motorerne på nogen af bogierne, men det gør dem vist ikke ringere, på et klip fra youtube jeg har set ser det ud som meget lækker indretning af toget, men dette tog er vist desværre for stort til at køre København Århus/Ålborg og vel desværre først aktuelt når der er elektrificeret længere nordpå.
tillader mig at henvise til SJ s 3000 tog ville måske være mere passende herhjemme ser også meget lækkert ud måske mere noget for danske øjne og haler.
hilsen
Birger Jensen
Tåstrup
Du har ret i dine anskuelser, Birger.
Men, SJ 3000 er blot en litra "ET" med påklistrede førerkabiner, ikke meget nytænkning i den retning.
Selvfølgelig er Danmark ikke "gearet" til højhastigheder, da der er for mange små stationer imellem de større stoppesteder/stationer og de kan ikke forbi-passeres med 320 km/t - så falder danskerne mere ud på skinnerne end de gør i forvejen, så det er næsten udelukket.
Men skulle Danmark have noget nyt og omkring de 200 km/t, så skulle de vende hovedet mod Sweitz og deres nye Twindexx SE, som skulle begynde at rulle i 2013, det kunne være som skabt til Danmark.
http://luischomiak.com/5.html
--
Hvis bare sj 3000 er lidt bedre end øresundstogene, er det X31 de hedder, så syntes jeg godt at vi i Danmark kunne leve med dem, men du har ret i at de Schweiziske togsæt ser ud til at være lækre til vores trafik herhjemme, altså hvor der er elektrificeret.
Med venlig hilsen
Birger Jensen
Tåstrup
I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.
Læs mere