Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Storebælts biksemadens sidste tid (Generelt)

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 21/4 2012, 19:57 (4599 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Sørgeligt, at Scanlines ikke vil tage denne succes op ! ! !

Kære Erik

Her kan jeg så bære til med lidt viden

Det Danske Køkken i Korsør havde i mange år en god og stabil omsætning, i kraft af at de havde carteringen på Storebæltsoverfarten. I 11. time de dog i tanke om, at det store byggeri ude på bæltet nok ville komme til at have en negativ virkning på deres omsætning.

For at sikre sin overlevelse satsede man på at markedfører de forskellige storebæltsretter som færdigretter i supermarkedernes frysediske, med Kaptajnens Biksemad som deres flagskib.
Til at få markedsført dette koncept, valgte de at ansætte min far, der (i al beskedenhed) med succes havde markedsført nye koncepter for andre store firmaer herhjemme.

Desværre var opbakningen fra ledelsen kun halvhjertet da de stadig ikke havde forstået at tidligere tiders økonomiske sovepude var væk. Min far valgte efter lidt over 1½ år at forlade Det Danske Køkken, og inden for et år valgte de at dreje nøglen om.

Hvad angår biksemaden, så er din datter ikke den eneste der er blevet påvirket af fars interesse/virke, i det vi selvfølgelig havde fryseren godt fyldt op med Kaptajnens Biksemad. Og da min mor altid har haft aftenarbejde, var det min far der stod for madlavningen, som en mand nu kan gøre det, altså på den nemmeste måde i dette tilfælde ris/pasta eller Biksemad. Som følge deraf har jeg idag et lidt anstrengt til biksemad, hvor imod min far og lillebror stadig kan snakke helt henført om Storebælts Biksemad..

Nåeh det var lige et lille gastronomisk sidespor.. :-)

Velbekomme Herfra

Klaus

--
[image][image][image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak