Grønskolling - men du blev et engageret og flittigt medlem af DJK-arbejdsholdet i Klampenborg hos Sv. og Robert Jørgensen, Bjarne Jensen (der tjærede tag på HHGB A 1 med store armbevægelser medens han skingert fløjtede "Dybt i min drøm"), Niels "Bladan" Jensen m.fl., samt undertegnede, og hvor GDS C 40, ØSJS D 11 og KSB C 20 (m.fl.) blev istandsat til Museumsbanens første sæsoner. Malingen hentede vi hos Poul Adamsen i Gentofte.
I de privatbane-nedlæggelsesår gik meget interessant materiel vore næser forbi - på vej til huggeren. I de senere bølger lykkedes det dog at redde forskelligt; men indbyrdes rivalisering og fraktionering resulterede i en spredning af kræfterne på en måde, der stort set til i dag - overordnet set - har om ikke helt hindret så dog vanskeliggjort en målrettet, konsolideret og prioriteret bevaringsindsats.
Måske derfor tog min jernbaneinteresse den kurs, at jeg valgte at bruge kræfter på de overlevende privatbaner?
Blot lidt nostalgiske strøtanker fra togtossen, der blev "professionel"
Niels