Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Løbske tog (Generelt)

af caprani ⌂, København, 15/4 2012, 10:55 (4611 dage siden) @ H Nielsen
redigeret af caprani, 15/4 2012, 11:08

Jeg husker også levende dén udsendelse. Er selv tidligere stationsbetjent ved Kh.
Jeg husker tydeligt hvordan vi udlignede bremser på lange stammer af vogne for at kunne komme afsted i en fart, og hvordan vi, i de tilfælde hvor vi ikke udelukkende på grund af lav hastighed betjente os af den "lille" bremse, lod stammen/trækket "pumpe op" undervejs.

Jeg husker ikke helt, om lkf. kommer til at træde på hanen (i forb. med lukningen af nødbremse-ventilen) og derved lukke den, eller overser at hanen allerede var lukket, fordi han har bremset "småt" hele vejen, hvorfor problemet med den lukkede hane ikke bliver problematisk FØR kvindfolket betjener nødbremsen ubeføjet, og dermed slipper luften på hele stammen EFTER den lukkede hane.

Problemet opstår for mig at se ved, at lkf. blot udligner samtlige bremser UDEN at undersøge årsagen til, hvorfor han ikke kunne få de pågældende bremser til at slippe efter nødbremsningen (og jeg indrømmer villigt, at det løb mig koldt ned af ryggen da jeg blev klar over, hvad det egentlig var manden var ifærd med :-( .)

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak