Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Materiellet i Struer

af Bøje, 8/12 2010, 05:57 (5105 dage siden) @ Svend

Hej.

Problemet er at klubbens bestyrelse vist nok har skrevet under på at opbevare dette materiel i 25 år. Inden det evt. kan sælges/udlejes m.m.

Så den eneste løsning lige pt. er at motorvognen bliver pakket ind i nogle gode solide pressininger. For selføgelig skal dette klenodie da gemmes for eftertiden. Man havde sågar selv en gang snakket om hvor sjovt det kunne være at den kunne komme ud og kører igen.

Men som andre skriver er det nok i øjeblikket en alt for stor opgave for SJK at renovere den til kørerklar brug. Da den også kun kan kører omkring 60 km/t. er den nok også bedre tjent med at kører på en veteranbane.

Der står også nogle andre vogne og et damplokomotiv VLTJ Nr5 (Lemvigbanen) dette lokomotiv har ikke noget med SJK at gører. Den fylder foresten til næste år 100 år.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak