"Ordensreglement for Københavns Havnebane ..... (Generelt)
"Der kørte også sporvogne over de samme spor på broen, og hvis man ser godt efter, kan man ane, at sporvognsskinnerne (med deres mindre/finere skinneprofil) løber lige ud ad den nyanlagte Amager Boulevard."
Jeg betvivler ikke, at det har været, som EVP beskriver det. Men jeg er sjovt nok aldrig stødt på en instruks, der beskriver, hvorledes det f.eks. blev undgået, at tog og sporvogne forsøgte at entrere broen samtidig. Var der f.eks. noget med "forrang" eller var der en eller anden form for signaler?
Hvis det var de samme spor de anvendte, må der jo også have været sporskifter?! Eller lå sporene (rilleskinnerne) tæt op mod hinanden, så man undgik dette "cirkus"?
Jeg tillader mig at linke direkte til EVP's billede:
(Kilde: http://evp.dk/index.php?page=sidespor-og-havnebaner)
Jeg synes, det er svært at vurdere, om der er tale om sporskifter eller en 2x4-skinneløsning.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen