Henriksen i Århus
Ophugger Henriksen i Århus har som bekendt lukket sin togskrotplads i Århus. Er der nogen der ved, hvor han er flyttet hen og om han stadig hugger jernbanemateriel?
www.togskrot.dk
--
Ophugger Henriksen i Århus har som bekendt lukket sin togskrotplads i Århus. Er der nogen der ved, hvor han er flyttet hen og om han stadig hugger jernbanemateriel?
www.togskrot.dk
--
Jo, er ikke stoppet helt. Holder til ved havnen i Ar og kører rundt istedet.
Mvh. Martin
..... hed ophuggeren "P. Thomsens Eftf."
Han havde bl.a. fået overleveret denne:
DSB MQ 524, Århus Sydhavn 18.10.1961 (nm).
Adresseringen af vognen til ophuggeren var at læse på et påbundet manilamærke.
Herren i DSB-uniform er min fætter, på hvis Zündapp motorcykel vi allerede i slutningen af 1950'erne havde besøgt en række privatbaner på Sjælland.
Bedste hilsener
Niels
Så fik jeg lidt mere info til databasen. Underligt at vognen blev udrangeret den 4. juni 1958 og først ophugget tre år senere. Den kan ikke have fungeret som reservedelslager for de øvrige tre MQ-vogne, for de var allerede hensat eller udrangeret i 1958.
--
Lige så mystisk som MR 534, jeg senere samme dag fotograferede på Århus G:
DSB MR 534, Århus G 18.10.1961 (nm).
Jf. div. fortegnelser blev den udrangeret allerede 1954. Indgik den i Cvk Ar's planer vedr. ombygning til personvogn (se MotorMateriel 6), eller var den reserveret til undervisningsvogn?
Bedste hilsener
Niels
Jeg tror, der var reserveret til ombygning til undervisningsvogn idet alle de øvrige tre MR-vogne (531-533) overgik til Jydsk Teknologisk Instititut. MR 533 blev f.eks. til ZU 99996.
--
Og her Mv 1109 under ophug ved Henriksen.
Mvh.
Michael
Her er det sidste af MV 1144 hos Henriksen i 2006
Resten af lokomotivet var væk, desværre.
Søren.
Fandt lige under gennemgang af arkivet, lidt rester af MV 1102-1144.
Undskyld kvaliteten, men ved ikke om jeg rystede meget eller jeg stod og dansede i al mudderet
Mvh. Martin
Og her Mv 1109 under ophug ved Henriksen.
Mvh.
Michael
Det vi ser her må så være rilleudstødning? Og hvis jeg har forstået rilleudstødning "korrekt": Hvis ikke 1109 havde haft rilleudstødning, havde ovenstående billede set væsentligt anderledes ud?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.
Læs mere