Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DR HD "På skinner " har fået konkurrence (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 24/3 2012, 09:59 (4634 dage siden)

DR HD "På skinner" har fået konkurrence.

Her følger den første konkurrerende førerrumsoptagelse fra en dansk højhastighedsstrækning. Det konkurrerende firma læner sig i øvrigt stærkt op ad Dogme 95 reglerne.

Det konkurrerende firma ønsker at starte langsomt op og dets første produktion varer derfor kun 5 minutter og 37 sekunder og kan ses her.

Firmaet ønsker i øvrigt at holde lav profil og har derfor undladt at anføre, hvilken strækning der er blevet gennemfilmet. Men måske Forum kan gætte det;-).

Af forskellige grunde, som ikke kan nævnes på nuværende tidspunkt, må man ikke gætte med, hvis man kalder sig Erik My 1 2 87.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

DR HD "På skinner " har fået konkurrence

af Erik, My 1 2 87 ⌂, Odense, 24/3 2012, 10:12 (4634 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Erik, My 1 2 87, 24/3 2012, 10:23

Af forskellige grunde, som ikke kan nævnes på nuværende tidspunkt, må man ikke gætte med, hvis man kalder sig Erik My 1 2 87.

Øv, ingen gætterier. Så vil jeg kun kommentere:

Vi er i en 180 graders kurve, hvoraf halvdelen var havnebane (den del der ses på dogmefilmen). Det var en ny havnebane, som forbandt havnen med den nye station. Byen er en lille prutby, men dog ikke en af de mindste.

--
Hilsen Erik
www.my1287.dk

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 24/3 2012, 11:00 (4634 dage siden) @ Erik, My 1 2 87

Det må da være resterne af havnebanen i Middelfart (min fødeby).

Godt nok blev Bogense vist som udkantsdanmark i et af Gintbergs programmer, men det vil jeg ikke sige at Middelfart er trods alt.

Mvh
Claus

--
[image]

af Niels, Aarhus, 24/3 2012, 12:33 (4634 dage siden) @ Claus E. Hansen

Det må da være resterne af havnebanen i Middelfart

Enig - og turen går fra det grønne kryds til det røde kryds.

[image]

Jeg vil glæde mig til flere spændende førerrumsoptagelser fra det nystartede firma:-D

God weekend

Niels

--
Niels

af PD Hansen, 24/3 2012, 19:03 (4634 dage siden) @ Niels

Sammenlignet med DR er forruden i den nye konkurrents førerrum virkelig godt pudset og rengjort! Og dejligt støjsvagt materiel ;-)

af KimC, 24/3 2012, 19:46 (4634 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Her følger den første konkurrerende førerrumsoptagelse fra en dansk højhastighedsstrækning. Det konkurrerende firma læner sig i øvrigt stærkt op ad Dogme 95 reglerne.

Tak for turen, og tak for den fint pudsede forrude!
Men filmen er sgutte taget på 35 mm film som Dogme95 foreskriver ;)

af Erik, My 1 2 87 ⌂, Odense, 24/3 2012, 21:45 (4634 dage siden) @ KimC

Ja, den slags dogmefilm ser vi gerne flere af.

Her er et par billeder fra samme strækning fra august 2009, hvor græsset var lidt grønnere og højere.

[image]
Middelfart 30. august 2099

[image]
Middelfart 30. august 2099

--
Hilsen Erik
www.my1287.dk

af himmerlandsbanerne, 24/3 2012, 23:44 (4634 dage siden) @ Erik, My 1 2 87

og det var så i det herrens år 2099

af KimC, 25/3 2012, 08:32 (4633 dage siden) @ himmerlandsbanerne

og det var så i det herrens år 2099

Nårh, hvis skinnerne stadig ligger der til den tid skal vi vist ikke klage.

DR HD "På skinner " har fået konkurrence 2

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/3 2012, 11:45 (4633 dage siden) @ Niels

Jeg vil glæde mig til flere spændende førerrumsoptagelser fra det nystartede firma:-D

Gættene var fuldstændig rigtige. Kameraet befandt sig på den sidste rest af Middelfart havnebane og var tændt fredag den 23. marts 2012.

Firmaets direktør har være i arkivet og har fundet et af firmaets første forsøg på "førrerrumsoptagelser". Seerne bedes bære over med det naivistiske lydspor:

http://www.youtube.com/watch?v=Xe96Q07xWQ4&context=C4339783ADvjVQa1PpcFMawYFvy8UK5u...

Førerrumsoptagelsen varer 1 minut og 21 sekunder.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

DR HD "På skinner " har fået konkurrence 2

af Lars, 25/3 2012, 11:54 (4633 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Udmærket kortfilm :-P

Den korte, lidt hvæsende lyd, der optræder et par gange, er det sikkerhedsventilen? :-D

--
mvh
Lars
Esbjerg

DR HD "På skinner " har fået konkurrence 3

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/4 2012, 12:47 (4621 dage siden) @ Niels

Firmaets direktør har endnu engang været i arkivet og har fundet dette forårsklip, der varer 5 minutter og 10 sekunder. Førerrummet sidder lidt lavt i slutningen.....

http://www.youtube.com/watch?v=BYopoq_vhXM

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

af TeamBaumann, Hjordkær, 6/4 2012, 13:34 (4621 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ha ... den var sku da nemt:-D , jeg ved hvor du var henne
Jeg genkendte midt i filmen selve bro / viadukt og i slutningen af filmen kommer du til en motorvej.
Og du var på tur med en skinnecykel ;-)

af Egon Schmidt, 6/4 2012, 13:48 (4621 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas.
Da jeg kan at det er vores gamle Aabenraa bane du er ude at køre på,
så vil vil gerne spøre dig om vi må have lov til at bruge den film til vores hjemme side. Selvfølgelig med dig navn.
Med Venlig Hilsen Egon
Medlem af Aabenraa veteranbane.

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 6/4 2012, 17:39 (4621 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Firmaets direktør har endnu engang været i arkivet og har fundet dette forårsklip, der varer 5 minutter og 10 sekunder. Førerrummet sidder lidt lavt i slutningen.....

http://www.youtube.com/watch?v=BYopoq_vhXM

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Jeg kan da også kende den bro med de gule murstensøjler. Den stod jeg på da jeg filmede My 1122 for en del år siden.

http://www.youtube.com/watch?v=lZBsrv8UqmY&feature=relmfu

Hilsen
Henrik

--
[image]

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/4 2012, 20:17 (4621 dage siden) @ Henrik Thomsen

Ha ... den var sku da nemt:-D , jeg ved hvor du var henne
Jeg genkendte midt i filmen selve bro / viadukt og i slutningen af filmen kommer du til en motorvej.
Og du var på tur med en skinnecykel ;-)

Da jeg kan at det er vores gamle Aabenraa bane du er ude at køre på,
så vil vil gerne spøre dig om vi må have lov til at bruge den film til vores hjemme side. Selvfølgelig med dig navn.
Med Venlig Hilsen Egon
Medlem af Aabenraa veteranbane.

Jeg kan da også kende den bro med de gule murstensøjler. Den stod jeg på da jeg filmede My 1122 for en del år siden.

http://www.youtube.com/watch?v=lZBsrv8UqmY&feature=relmfu

Hilsen
Henrik

I er som sædvanligt skrappe til at gætte. Vi er ganske rigtigt på Rødekro-Aabenraa, hvor jeg var ude og lufte skinnecyklen 19. maj 2007. Filmen består af 5 klip. De fire første er optaget i retningen Rødekro-Aabenraa; det sidste i modsat retning.

Tak til Henrik for det fine MY klip. Og til Egon: I må meget gerne bruge filmen med angivelse af fulde navn.

Nedenfor lidt billeder fra turen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
Rødekro-Aabenraa 19. maj 2007. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

af Egon Schmidt, 7/4 2012, 00:02 (4621 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas.
Tak skal du have for det vi må bruge din video.
Det er lige en ting jeg vil spøre dig om hvordan er i kommet helt ind på Rødekro station
for det var da meget efter groet på det tids punkt
Egon

af Egon Schmidt, 7/4 2012, 15:23 (4620 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

[image]

Sådan se det så ud Den 24.3.2012 efter at vi er igang med at at fælde træer og få banen fri men det er meget arbejde i det.Dette er mellem Rødekro og Rise.
Egon

af Johnni Lassen ⌂, 7/4 2012, 17:09 (4620 dage siden) @ Henrik Thomsen

[image]
Her er det MY 1146 med et træk fra Aabenraa den 13 juni 1995. Bemærk rangisten på en af vognene.
God Påske
Mvh Johnni Lassen

--
[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak