Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Struer Jernbaneklub- møde i morgen (Generelt)

af Johnni Lassen ⌂, 23/3 2012, 20:49 (4637 dage siden)

Sidste nyt

Alt kørsel er foreløbig aflyst for 2012.

Der indkaldes til en ordinær generalforsamling

Lørdag den 24 Marts 2012 KL. 14:00

i vogn BDno, for enden af Ringgaden i Struer

Jeg håber at foreningen består og at vi atter kommer til at se SJK kørsel med MH :-) hvor kan vi ellers nyde en god MH sound henne?
[image]
SJK MH 302 i Vinderup 05-06-2010

--
[image][image]

Struer Jernbaneklub- møde i morgen

af Erling, 24/3 2012, 23:54 (4636 dage siden) @ QpoX

sjov at høre lyder som om at MH 304 kun kører på de halve af cylinderne.

EN

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 23/3 2012, 23:38 (4637 dage siden) @ Johnni Lassen

Sidste nyt

Alt kørsel er foreløbig aflyst for 2012.

Der indkaldes til en ordinær generalforsamling

Lørdag den 24 Marts 2012 KL. 14:00

i vogn BDno, for enden af Ringgaden i Struer

Jeg håber at foreningen består og at vi atter kommer til at se SJK kørsel med MH :-) hvor kan vi ellers nyde en god MH sound henne?
[image]
SJK MH 302 i Vinderup 05-06-2010

Hej Johnni

De bedste ønsker om en god generalforsamling imorgen og om at klubben består.
Og så kunne det da være, at man skulle begive sig til Struer i år, såfremt at MH'en bliver "luftet" i løbet af året, sådan at jeg kan få genopfrisket hukommelsen mht. hvordan rangerterrænet i Århus og Frederikshavn engang genlød af MH'ernes brummen (men formodentligt (og heldigvis) ikke lyden af shuntventilen, når der var kommet lidt for mange tons "på krogen").

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

af QpoX ⌂, 24/3 2012, 23:22 (4636 dage siden) @ Johnni Lassen

Jeg kan tilføje til dette, at jeg i dag blev ekskluderet på generalforsamlingen i SJK.
Grunden var at jeg havde en hjemmeside med en korrekt køreplan for Bjergbanen,
som så åbenbart modarbejder den "officielle" hjemmeside for SJK, der havde en køreplan med fejl.
Hjemmesiden var oprettet før jeg blev medlem i SJK og det første år hvor der blev kørt på Bjergbanen,
var der intet problem med siden, da det jo var >>>gratis<<< reklame...
I 2011 var der heller ingen problemer før i December måned, hvor ét medlem ville have mig ud for det.

Men det var en meget sjov generalforsamling.
Bla. blev der stemt af folk som ikke var stemmeberettigede, dette blev først opdaget senere og der blev intet gjort ved det.
Grunden for ekskluderingerne, var som det overnævte, uden begrundelse (eller af fantasi).
Dirigenten havde ikke ret styr på noget.
Og generalforsamlingen blev først afsluttet da jeg sad sammen med 5-6 andre og spurte dirigenten efter det.

En meget sjov og speciel "generalforsamling" :-P

Til dit spørgsmål om foreningen består, så kan jeg sige at der er nogle tilbage, som gerne vil drive det vidre...
Men det bliver uden de aktive som blevet ekskluderet og de aktive som går af egen vilje. Samt en håndfuld passive.

I morgen er ny en dag med nye muligheder ;-)

af Erling, 24/3 2012, 23:27 (4636 dage siden) @ QpoX

Hej QpoX

kommer klubben ud at køre mere så ?

og hvad havde man så tænk sig med MH´erne og resten af materielet ?

EN

af QpoX ⌂, 25/3 2012, 00:01 (4636 dage siden) @ Erling

Der kan jeg jo kun sige pas...
Planen var jo at få alt ud på skinnerne, men hvad den er nu kan jeg jo ikke sige noget om, da jeg ikke er medlem længere...
Vi havde jo som du kan se på videoerne, liv i MH304 så den faktisk var klar (dog havde den en del rust, som nok skulle kigges på snarest).
MH302 var jo frostsprængt og stod klar foran remisen til sin tur.

Men tror da self. det bedste om folk og at de resterende medlemmer starter der hvor vi slap.

af Erling, 25/3 2012, 10:45 (4635 dage siden) @ QpoX

hej QpoX

MH 302 frostsprængt har man glemt at frostsikkere den ?

Jeg var en tur i Struer for 14 dags siden. der kunne jeg se MH 302 stå på et sidespor ind i jeres lille remise, og 304 foran nogle personvogne.

Jeg håber da at man får dem køreklar, da det er de eneste MH´er der er tilbage.

EN

af MY1146, 25/3 2012, 11:08 (4635 dage siden) @ Erling

Arh, det passer så ikke. MH 346 er stadig eksisterende og køreklar. Desuden findes MH 322 i Odense, som er i ret god stand, men dog ikke køreklar

--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
[image][image]

af Erling, 25/3 2012, 11:15 (4635 dage siden) @ MY1146

Hej MY 1146

jo jeg ved godt at MH 322 - 346 er der, men MH 302- 304 er de ældeste der er tilbage.

Det er nu mere synd at se MT 163 bare stå og samle rust, selv om hvad der siges at den skulle have den defekt dieselmotor.

EN

af Filip Gram, 25/3 2012, 12:23 (4635 dage siden) @ MY1146

Arh, det passer så ikke. MH 346 er stadig eksisterende og køreklar. Desuden findes MH 322 i Odense, som er i ret god stand, men dog ikke køreklar.

- Derudover er der Mh 406 hos DJK og stålværket har stadig 336 og 364, så nogen er der altså endnu. Der er selvfølgelig også Dh 440, hvis den tæller med her.

af QpoX ⌂, 25/3 2012, 12:52 (4635 dage siden) @ Erling

hej QpoX

MH 302 frostsprængt har man glemt at frostsikkere den ?

Jeg var en tur i Struer for 14 dags siden. der kunne jeg se MH 302 stå på et sidespor ind i jeres lille remise, og 304 foran nogle personvogne.

Jeg håber da at man får dem køreklar, da det er de eneste MH´er der er tilbage.

EN

Pas... Jeg begyndte i klubben nogle måneder før det skete og i starten var jeg på personvognene, så de var klar til juleturene, som så blev med Tørfisken istedet for.
Ja ville være dejligt at se dem komme ud på banen igen, men om de få aktive medlemmer der er tilbage, magter hvad der står dem for dagen, er jo spørgsmålet.
Og dem som er tilbage har jeg faktisk ikke set lave arbejde i klubben i op til 1½ års tid...
Så om de er klar over hvad der skal laves, da dem som havde deres gang i klubben hver Lørdag nu er smidt ud, er man jo nok ikke 100% up2date med dette.
Men nu hvor det er blevet varmere, er det jo nok graffitien der skal væk først...

af Langelandsbanen, 25/3 2012, 14:00 (4635 dage siden) @ QpoX

Har aldrig rigtig kunne finde rundt i Struer Jernbaneklub

Hvilken Hjemmeside var deres officielle?

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

af QpoX ⌂, 25/3 2012, 15:24 (4635 dage siden) @ Langelandsbanen

Her er et citat fra ham som styrer struerjernbaneklub.dk "Det er overhovedet ikke StruerJernbaneKlub's hjemmeside, det er min egen".

Så går ud fra at klubben ingen har...

Struer Jernbaneklub - spørgsmål

af MYMXnord, Frederikshavn, 5/10 2012, 20:04 (4441 dage siden) @ trikkeren82

Det kan jo godt virke lidt underligt med 2 jernbane klubber i en provinsby som Struer..:-D

Men får ikke helt - via - de 2 hjemmesider oplyst hvem der ejer hvad... Umiddelbart er der vist både MH & MT maskine(er) + vogne etc i Struer.

Så spændende at vide hvem der ejer hvad? og hvorfor 2 klubber?
Hvem byder ind med oplysninger?

--
[image][image]

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 5/10 2012, 20:32 (4441 dage siden) @ MYMXnord

Det kan jo godt virke lidt underligt med 2 jernbane klubber i en provinsby som Struer..:-D

Men får ikke helt - via - de 2 hjemmesider oplyst hvem der ejer hvad... Umiddelbart er der vist både MH & MT maskine(er) + vogne etc i Struer.

Så spændende at vide hvem der ejer hvad? og hvorfor 2 klubber?
Hvem byder ind med oplysninger?

Der har vel været krise i bestyrelsen hvorefter klubben er delt i to? Det er jo set før....

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

af Erik Olsen, 5/10 2012, 20:45 (4441 dage siden) @ Michael Deichmann

Den ene kan jo også være en gammel hjemmeside som ikke er taget ned.

af QpoX ⌂, 6/10 2012, 09:52 (4440 dage siden) @ MYMXnord
redigeret af QpoX, 6/10 2012, 10:04

Den på Telia serveren er en gammel hjemmeside (privat styret).
Det sidste jeg fik at vide (lidt over ½år siden) var at SJK ingen hjemmeside selv har, da den anden er ejet af et medlem (privat styret) i SJK og ikke SJK selv...
Og der er vist kun én klub.
Men MH302 og MT163 ejes af Struer JernbaneMuseum.

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak