Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Dørklokke" (Generelt)

af Futfar, Kajerød, 21/3 2012, 10:55 (4639 dage siden)

Kære forum.

Som ægte togtosse kunne jeg godt tænke mig at få udskiftet min gamle helt almindelige "ding-dong dørklokke" (og nej, det har intet med DONG at gøre), med en som giver DSB's ding-ding-dong efterfulgt af "Gå ikke over sporet, der kommer tog".
Er der nogen af forums læsere der kender til en henvisning? Jeg har selv forsøgt at finde noget, men hidtil uden resultat.

--
Med venlig hilsen Futfar.

"Dørklokke"

af Futfar, Kajerød, 21/3 2012, 13:23 (4639 dage siden) @ Willie Garvin

Mange tak, det var de ønskede lyde. Men hvordan får man disse puttet ind i en enhed der giver den ønskede lyd når nogen påvirker ringetrykket. Jeg har ingen smartphone eller lignende. men jeg kan vel også få lyden ned på en USB-nøgle, går jeg ud fra.

--

"Dørklokke"

af Willie Garvin, 21/3 2012, 13:37 (4639 dage siden) @ Futfar

Jeg mener engang at have set,at man i et eller andet byggemarked, kunne købe en dørklokke, hvor der var en boks med usb-interface. Hvis først du har fået fat i en sådan tingest, er det såre simpelt at hente dem fra din computer, og lægge dem ind.

Lydene på toglyde.dk kan du umiddelbart gemme. Højreklik på det lille røde symbol ved siden af filnavn og vælg så "Gem link som....."

En relevant dørklokken kunne være denne: http://www.wattoo.dk/shop/mychime-traadloes-doerklokke-120036p.html - men jeg kender absolut intet til hverken varen, eller det site, hvorfra den sælges.

"Dørklokke"

af Futfar, Kajerød, 21/3 2012, 13:43 (4639 dage siden) @ Willie Garvin

Se så kom jeg jo på helt rette vej.

Buk og tak herfra.

--

"Dørklokke"

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 21/3 2012, 23:05 (4639 dage siden) @ Futfar

Se så kom jeg jo på helt rette vej.

Buk og tak herfra.

Alternativt kan man vel lave det med noget modelbane udstyr?
En funktions dekoder med lyd, og noget ... fixfax med tilbagemelding fra ringetrykket?

Jeg kan ikke lige gennemskue hvilke komponenter du skal bruge, men mon ikke at det kan lade sig gøre.
Det kommer selvfølgelig an på prisen på en programmerbar ringeklokke, om det kan svare sig at rode med funktionsdekoderen :-)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

"Dørklokke"

af Futfar, Kajerød, 22/3 2012, 08:25 (4638 dage siden) @ BlackThorneDK

Tak for dit indlæg, men den med en programmerbar dørklokke ser ud til at være præcis den løsning der vil passe mig. Dit foreslag ligger nok noget over hvad mine evner rækker til.

--

"Dørklokke"

af KimC, 22/3 2012, 08:38 (4638 dage siden) @ Futfar

Kære forum.

Som ægte togtosse kunne jeg godt tænke mig at få udskiftet min gamle helt almindelige "ding-dong dørklokke" (og nej, det har intet med DONG at gøre), med en som giver DSB's ding-ding-dong efterfulgt af "Gå ikke over sporet, der kommer tog".
Er der nogen af forums læsere der kender til en henvisning? Jeg har selv forsøgt at finde noget, men hidtil uden resultat.

Eller hvis der kommer nogen du ikke gider snakke med:
"Ding Dong: Toget der ankommer i spor [dit husnummer] medtager ikke passagerer"

"Dørklokke"

af Futfar, Kajerød, 22/3 2012, 09:22 (4638 dage siden) @ KimC

Hæ-hæ, den skal også indgå i samlingen af lyde :-P
Go' ide, tak.

--

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak