Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Lidt My-guf fra Jens Møllers arkiv (Generelt)

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 19/3 2012, 00:00 (4642 dage siden)

Så er det vist tid til lidt GM-billder igen. Så fra Jens Møllers kasser er her scannet:

[image]
Regstrup den 28. oktober 1977, set fra MO 1956.

[image]
Gb den 25. november 1977.

[image]
My 1115 Gb den 10. august 1980, set fra My 1123.

[image]
My 1116 Tølløse den 26. maj 1979. Bemærk rilleudstødningen.

[image]
Kh den 15. maj 1981.

[image]
Kokkedal ca 1970. Foto: Mogens Andersson

[image]
Ved Hellerup den 28. marts 1977.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Lidt My-guf fra Jens Møllers arkiv

af Svend, 19/3 2012, 06:59 (4641 dage siden) @ Henrik Thomsen

Nederste billede:
Er toget på vej ad venstre spor - eller er der lys i en hvid lygte i togets bagende?

--
Svend

Avatar

Lidt My-guf fra Jens Møllers arkiv

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 19/3 2012, 07:57 (4641 dage siden) @ Svend

Nederste billede:
Er toget på vej ad venstre spor - eller er der lys i en hvid lygte i togets bagende?

Der er slutskiver i holderne, så det må være vinklen der får det til at se ud som om lyset er kraftigere i den side.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Lidt My-guf fra Jens Møllers arkiv

af Allan C., 19/3 2012, 10:42 (4641 dage siden) @ Henrik Thomsen

Nederste billede:
Er toget på vej ad venstre spor - eller er der lys i en hvid lygte i togets bagende?


Der er slutskiver i holderne, så det må være vinklen der får det til at se ud som om lyset er kraftigere i den side.

Hilsen
Henrik

Hej..

Mange gange kørte de med slutskiver i hele tiden for at slippe for at sætte dem i..
Så når man kørte fremad så tændte man kun toplanternen..

Lidt My-guf fra Jens Møllers arkiv

af Henrik Tolderlund, 19/3 2012, 12:47 (4641 dage siden) @ Henrik Thomsen

Hyggelige billeder. Rart at du kan finde tid til at scanne MO-Møllers (m.fl.) billeder, Henrik.

Et spørgsmål til MO-Møller: Hvad var anledningen til, at MO 1956 var ude at køre på Kalundborgbanen (Nordvestbanen) denne dag i 1977? En udflugt?
Den planmæssige kørsel med MO her ophørte vel i foråret 1974.

Venlig hilsen
Henrik Tolderlund

[image]
Regstrup den 28. oktober 1977, set fra MO 1956.

Lidt My-guf fra Jens Møllers arkiv

af Jens MO-Møller @, 19/3 2012, 18:08 (4641 dage siden) @ Henrik Tolderlund

I efteråret 1977 ville man afprøve tre forskellige fabrikater billetautomater. I den forbindelse blev der indgået en aftale mellem DSB og tre leverandører af billetautomater om prøveopstilling af billetautomater i rejsegodsrummet på MO 1956, som een dag med hver af de tre leverandører kørte en tur fra København til Kalundborg og retur og i særtogsplanen var der anført, at toget så vidt muligt skulle passere så mange vigespor som muligt, for at skabe "urolig kørsel", således at automaternes funktion i sådanne situationer kunne afprøves. Jeg var med på alle tre ture, som udover teknisk personale fra leverandøren, også omfattede folk fra togpersonalets afdeling samt folk fra Generaldirektoratet. Projektleder var så vidt jeg husker en trafikinsp. Helge Nielsen fra Trafikafd. i Sølvgade.

Venlig hilsen

Jens Møller

Avatar

Flere gamle GM'ere fra Jens Møller

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 19/3 2012, 22:54 (4641 dage siden) @ Henrik Thomsen

Så er der lidt flere billeder at betragte:

[image]
Arhus H 1974. Foto: Mogens Andersson

[image]
My 1118 i den "gale" ende i Skodsborg 15. maj 1977.

[image]
My 1119 i Tølløse 3. januar 1979.

[image]
My 1126 Tølløse 13. maj 1983.

[image]
My 1127 Roskilde den 31. december 1978.

[image]
Mz 1406 i Aarhus 23. december 1979.

[image]
Mz 1417 på Gb, kort efter overførsel fra vest. 18. juli 1980. Foto: Johs D. Hansen.

Hilsen
henrik

--
[image]

Flere gamle GM'ere fra Jens Møller

af Killalot, 20/3 2012, 00:41 (4640 dage siden) @ Henrik Thomsen

Billedet af 1406 Århus :Er det inde fra CVK?

Flere gamle GM'ere fra Jens Møller

af Jens MO-Møller @, 20/3 2012, 01:29 (4640 dage siden) @ Killalot

Billedet er taget på depotet i Århus af Johs Damsgård Hansen og det er fejlagtigt ikke anført ved en fejl fra MIN side!

Venlig hilsen

Jens Møller

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak