Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilket trinbræt lå her? (Billedegætterier)

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 18/3 2012, 18:03 (4639 dage siden)

Nu er vi kommet på herrens mark, men han var heldigvis ikke hjemme. Hov, der står jo en jernbanebro. Både banen og vejen under broen er for længst væk og ligeså det lokale trinbræt.

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

Hvilket trinbræt lå her?

af gamle ole, 18/3 2012, 18:08 (4639 dage siden) @ Henrik Thomsen

Tja, atter engang fristes man til at sige Den midtsjællandske jerbane, .

hilsen Ole

Hvilket trinbræt lå her?

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 18/3 2012, 19:13 (4639 dage siden) @ Henrik Thomsen

Nu er vi kommet på herrens mark, men han var heldigvis ikke hjemme. Hov, der står jo en jernbanebro. Både banen og vejen under broen er for længst væk og ligeså det lokale trinbræt.

[image]

Hilsen
Henrik

------------------

Skal vi sige:

[image]

Xxxxxxxx trb. ved Xxxxxx, blot set fra den anden side.
Foto: 11. juni 1961.

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=marts-2012

(Det ender med, at "vi" må i gang med Midtsjællandsbanen, --måske som Dagens foto(s) ;-) ).

Hvilket trinbræt lå her?

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 19/3 2012, 19:26 (4638 dage siden) @ Erik V. Pedersen

(Det ender med, at "vi" må i gang med Midtsjællandsbanen, --måske som Dagens foto(s) ;-) ).

Hej Erik

Den er tilsyneladende en hård nød at knække. Den idé med Midtbanen synes jeg godt om.
Nu har du vel rigeligt at se til i forvejen, men Midtbanen ville være et spændende projekt at følge med i. Minoque og jeg er ihvertfald igang med at opsnuse alle tænkelige efterladenskaber fra Ringsted til Hillerød, som naturligvis fotograferes undervejs. Disse billeder står til rådighed for din side om nødvendigt.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Hvilket trinbræt lå her?

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 19/3 2012, 19:44 (4638 dage siden) @ Henrik Thomsen

Hej Erik

Den er tilsyneladende en hård nød at knække. Den idé med Midtbanen synes jeg godt om.
Nu har du vel rigeligt at se til i forvejen, men Midtbanen ville være et spændende projekt at følge med i. Minoque og jeg er ihvertfald igang med at opsnuse alle tænkelige efterladenskaber fra Ringsted til Hillerød, som naturligvis fotograferes undervejs. Disse billeder står til rådighed for din side om nødvendigt.

Hilsen
Henrik

----------------

Hej Henrik.

Jeg ved ikke om "nøden" er speciel hård, eller om andre blot har opgivet den, fordi der allerede er een, der --måske-- har gættet det.

Helt bevidst skrev jeg ikke navnet, fordi jeg betragtede mig som forudindtaget. Jeg har ikke været der siden 1961, men var ikke i tvivl, da jeg så dit billede - dér havde jeg vist været før.

Jeg håber da, at der lige kommer et bud eller to, inden Du vel skriver resultatet.

------------

Ja, --lige i denne tid er der nok at se til, så hvordan og hvor meget ???

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=marts-2012

Hvilket trinbræt lå her?

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 19/3 2012, 20:49 (4638 dage siden) @ Niels Munch

*Dette*

M.v.h.
Niels

Ja, der er vist ingen tvivl om Tingerup Trinbræt. Der er godt nok ikke sket meget siden 1961 på dette sted. Her lidt andre vinkler fra den 16. marts 2012:

[image]
med rester af det gamle autoværn.

[image]

[image]

[image]

Jeg synes det er svært at se på hvilken side af broen trinbrættet lå.

Hilsen
Henrik

--
[image]

ContecRail
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak