Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Klatmaleri, --men af hvad ? --og hvor ?? (Billedegætterier)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 18/3 2012, 14:58 (4642 dage siden)

Hvad ??? Mange vil nok tænke: Åh herre Gud - ikke andet (så lad være at skrive det), men det er jo heller ikke sikkert, at de klogeste også er de første.

Hvor ??? Her kan de klogeste så evt. gætte og skrive i stedet for.

[image]
15. april 1971.

Under arbejdet med dagens "Søndags-ekstra" dukkede -bl. a.- også dette foto op. Oprindelig optaget som forlæg til modelbygning af en xx-vogn. Desværre stod vognen nøjagtigt vinkelret på solens stråler - og det kan man godt fornemme.

Optagelsesstedet - jeg kender det, og kan derfor godt genkende forskelligt - men lad os se -- man skal nok virkelig være stedkendt. For de dygtigste / klogeste synes jeg ikke, at blot "stationsnavnet" er nok, --der skal vi tættere på.

Jeg har "naturligvis" også et foto af litreringen, men . . .

Der er ingen, der har lovet, at det skal være nemt ! ! !
.

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=marts-2012

.

Gæt et Klatmaleri

af Lars, 18/3 2012, 15:23 (4642 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hvor var det lige jeg så dette indlæg for ikke så længe siden? ;-)

Ellers må jeg nok erkende, at jeg ikke er vild med disse billedgætterier, der i høj grad kun er for de enten meget indviede eller de lokalkandte.
Jeg benytter dem selv; -- kan/vil nogle sige.
Ja, --men kun, hvis jeg selv er i tvivl om en stedbetegnelse eller lign. og håber på opklaring af et "problem" for mig og mine optegnelser. Her finder jeg det lidt mere acceptabelt.
Nu sidst: Gæt en gangtunnel ! ! ! Jeg skal spare læserne for yderligere kommentarer
.

--
mvh
Lars
Esbjerg

Gæt et Klatmaleri

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 18/3 2012, 16:10 (4642 dage siden) @ Lars

Hvor var det lige jeg så dette indlæg for ikke så længe siden? ;-)

Ellers må jeg nok erkende, at jeg ikke er vild med disse billedgætterier, der i høj grad kun er for de enten meget indviede eller de lokalkandte.
Jeg benytter dem selv; -- kan/vil nogle sige.
Ja, --men kun, hvis jeg selv er i tvivl om en stedbetegnelse eller lign. og håber på opklaring af et "problem" for mig og mine optegnelser. Her finder jeg det lidt mere acceptabelt.
Nu sidst: Gæt en gangtunnel ! ! ! Jeg skal spare læserne for yderligere kommentarer
.

--------------

Hertil kan jeg naturligvis kun sige (skrive): Hvor har Du dog ret, ---og det "at andre stjæler i Brugsen", berettiger jo ikke til , at jeg også gør det.

Beklager, at jeg også "faldt i", men som andre skrev: Hvis Du ikke kan lide det - så lad være med at kikke.

Erik V. Pedersen.

Klatmaleri, --men af hvad ? --og hvor ??

af Egon Schmidt, 18/3 2012, 15:44 (4642 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hvor det er kan jeg ikke sige,men jeg skyde på at det er en AC vogn da det passer med vognvægt
Egon

af Niels Munch, 18/3 2012, 16:00 (4642 dage siden) @ Erik V. Pedersen

15. april 1971 var en alm. torsdag, så du har nok haft kameraet med på arbejde.

Det er tale om en helsvejst stålvogn med 2,5 m teakboggier, og de nedre vindueshjørner er skarpkantede (ikke rundede). Vognvælgt 37 t.

Altså en Cl-vogn af ældste udformning.

M.v.h.
Niels

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 18/3 2012, 16:26 (4642 dage siden) @ Niels Munch

15. april 1971 var en alm. torsdag, så du har nok haft kameraet med på arbejde.

Det er tale om en helsvejst stålvogn med 2,5 m teakboggier, og de nedre vindueshjørner er skarpkantede (ikke rundede). Vognvælgt 37 t.

Altså en Cl-vogn af ældste udformning.

M.v.h.
Niels

--------------------

Der er til gengæld andre, der tager det "rimelig alvorligt" må jeg sige:

Ja, --jeg havde kameraet med på arbejde - også den dag - man ku´ jo aldrig vide, hvad man kom ud for. Som nævnt var det med henblik på, at billederne skulle være forlæg for modelbygning - ikke af mig, men et firma der var interesseret. Det blev dog ikke til noget - nogle vil sige heldigvis (jeg har hørt projektet negativt omtalt mange gange sidenhen) og andre ville nok sige desværre.

[image]

Så Niels har ret ! ! !

Stedet er lige udenfor Centralværkstedets administrationsbygning (man aner et vindue gennem den ene rude), Otto Busses Vej 5, mellem denne bygning og Toldpakhuset, hvor jeg dengang var stationeret.

Erik V. Pedersen

De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak