En gammel vogn i Randers (Generelt)
2½ spørgsmål:
1. Hvilken vogn ser vi på nedenstående billede?
2. Eksisterer vognen fortsat? Hvor?
--
2½ spørgsmål:
1. Hvilken vogn ser vi på nedenstående billede?
2. Eksisterer vognen fortsat? Hvor?
--
Det er en CLS - styrevogn.
Vognen var på et tidspunkt sat indenfor i den ene vognhal i Randers.
Vognkasse fra Cls 717.
--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk
Vognkassen blev hugget op en gang i 2011.
Vognkassen blev hugget op en gang i 2011.
Forhåbentligt blev evt. anvendelige dele sikret inden ophugning, da der jo i DK eksisterer endnu en CLS, der muligvis kunne have glæde at evt. overlevende dele.
Mvh
Jens
Findes der ikke også en nede i Tønder ved den gamle rundremise, eller er den væk?
Jo den stod der i Februar i år da jeg var forbi
Egon
Den CLS-vognkasse, som står i Tønder er 718 og har ligesom 717 i Randers, ingen førerrumsudrustning.
Venlig hilsen
Jens Møller
Ja var det ikke noget med at det var en modelbane klub der købte den i tidens morgen
Egon
Findes der ikke også en nede i Tønder ved den gamle rundremise, eller er den væk?
Jo, men den er reelt kun en vognkasse.
Al indretning er væk, og de oprindelige Berliner-trucks er skiftet ud med Minden-Deutz bogier.
Mvh
Jens
Vognkasse fra Cls 717.
Tak for info. I databasen slutter vognens historie med: Udr. 1983.
Hvad har vognen bedrevet fra udrangeringen til den dukker op i Randers i 2008?
Så vidt jeg se på billedet, er der kun vognkassen tilbage.
--
Så kan man jo glæde sig over at Cls 714 findes i DJK
Mvh Morten
Så kan man jo glæde sig over at Cls 714 findes i DJK
Og at Cls 710 vist stadig findes hos Nene Valley Railway i engelsk udgave.
--
A pro pos Cls 710!
Alle klubbens danske vogne skal ommales i den "korrekte" farve hen ad vejen, de er nu grønne mv.
CLS vognens bogier (Berliner) var gået i stykker, men de har fået reservedele herhjemmefra, så den kan ordnes.
Hvornår vognene bliver malet om vides ikke helt. De har det jo også som klubberne herhjemme, Tordenskjolds soldater. Ydermere foregår noget af restaureringen af vognmateriellet udendørs, så det tager også tid.
--
Steffen Dresler
Så vidt jeg ved, var der hverken sæder eller førerrumsudrustning i vognen, så det er meget begrænset, hvor mange dele fra vognkassen der kan bruges/genbruges.
Venlig hilsen
Jens Møller
Så vidt jeg ved, var der hverken sæder eller førerrumsudrustning i vognen, så det er meget begrænset, hvor mange dele fra vognkassen der kan bruges/genbruges.
Venlig hilsen
Jens Møller
Det var som du skriver en stålkasse uden inventar. Et projekt ville kræve en fuldstændig nyaptering - ikke umuligt, men tage værdifuld tid og penge fra andre mere komplette køretøjer.
Så vidt jeg ved, var der hverken sæder eller førerrumsudrustning i vognen, så det er meget begrænset, hvor mange dele fra vognkassen der kan bruges/genbruges.
Jeg ser på billedet umiddelbart døre, håndbøjler og sandkasselåg der muligvis kunne have været brugt på en tilsvarende vogn, men hvis den er ophugget er det jo bare ærgerligt, hvis det røg med i købet.
Blev den tilbudt til andre inden ophugning?
Mvh
Jens
Nu er det jo altså ikke lige "grovdele" som døre, håndbøjler, sandkasselåg mm. man som det første tænker på at gemme, men snarere el-dele, aptering, sæder mm., men der var altså blot tale om en nærmest rå vognkasse, så du kan roligt regne med, at formalia er overholdt.
Venligst
Jens Møller
Vognkasse fra Cls 717.
Tak for info. I databasen slutter vognens historie med: Udr. 1983.
Hvad har vognen bedrevet fra udrangeringen til den dukker op i Randers i 2008?
Så vidt jeg se på billedet, er der kun vognkassen tilbage.
Bump!
Jeg gætter på noget i denne stil: Oph. 19?? og vognkasse opsat i ???? Solgt 20?? til DSB Museumstog.
--
Hej.
Den var ihvertfald ved museumstog i Rander i juli 1997.
Den havde inden den kom til museumstog været opholdslokale i en grusgrav, så vidt jeg husker i nærheden af Lerbjerg.
Hans S.