Ole Faurhøjs billeder (Generelt)
Kære Forum
Jeg har været ved at forsøge at finde ud, hvad der er blevet af Ole Faurhøjs billeder. Ole var bl.a. med i redaktionen af Signalposten. I følge det oplyste, døde Ole desværre for ca. 15 år siden og så vidt jeg kan se, er hans billeder ikke afleveret til nogle af de "kendte" museer, klubber eller enkeltpersoner.
Kan nogen her i Forum bidrage med viden?
Jeg vil gerne betone, at mit ærinde er ganske uselvisk. Jeg er blot på jagt efter billeder af sikringsanlægget i Støvring 1957-1975 og jeg har en formodning om, at Ole i kraft af sit arbejde måske har fotograferet anlægget.
Såfremt Oles billeder stadig eksisterer og er i privateje, er det naturligvis mit håb, at man/vi på en eller anden måde kunne udvirke, at billederne på en eller anden vis - og på et eller andet tidspunkt - blev afleveret/overdraget/gjort tilgængelige for offentligheden. Enten via donation til en klub eller museum eller på anden vis.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Kære Forum
Jeg tillader mig at poste ovenstående indlæg endnu engang.
Jeg har været i kontakt med bl.a. EVP, der er eneste nulevende medlem af Signalpostens sidste redaktion og jeg har været i kontakt med DMJK, der har styr på, hvor billederne fra Signalpostens redaktionsmedlemmer er "gået hen" og her har man "tjek på alle" - undtagen Ole Faurhøjs billeder.
Jeg har skrevet til en tilfældig Faurhøj uden held og jeg har skrevet til en anden tilfældig Faurhøj uden at få svar.
Næste skridt kunne være at maile til alle de "Faurhøj'er", som man kan finde mailadresser i håb om at finde nogen, der "ved noget".
Men inden jeg eventuelt gør det, synes jeg, at Forum skal prøves endnu engang: Ved nogen, hvor Ole Faurhøjs billeder blev af eller ved nogen, hvilken Faurhøj jeg/vi bør kontakte, for at blive klogere/finde billederne. Det plejer jo at være forbløffende, hvad vi i fællesskab kan finde ud af her i Forummet, når alle løfter i flok.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen