Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fotomand i Esbjerg (Generelt)

af karsten, 13/3 2012, 14:26 (4645 dage siden)

fra mit tog i går ved kl 10:30 så jeg en ældre mand stå på en bro ved indkørelsen til Esbjerg Banegård. ( tror det er storegadebroen den hedder )

der blev hvis skudt nogle billeder af, jeg tænker så kom der et særtog til Esbjerg siden han har stillet sig op på en bro ??

Karsten
Fredericia

låst
2034 visninger

Fotomand i Esbjerg

af Svend, 13/3 2012, 17:15 (4645 dage siden) @ karsten

Eller også har han bare gjort det mange andre skulle have gjort for 50-75 år siden: Fotograferet den daglige drift. Alting bliver historie og nostalgi på et tidspunkt.

--
Svend

låst
1829 visninger

Fotomand i Esbjerg

af Jens V, 13/3 2012, 21:25 (4644 dage siden) @ karsten

der blev hvis skudt nogle billeder af, jeg tænker så kom der et særtog til Esbjerg siden han har stillet sig op på en bro ??

Der har været MG-prøvekørsler de seneste dage.

låst
1672 visninger

Fotomand i Esbjerg

af Karsten, 13/3 2012, 21:31 (4644 dage siden) @ Jens V

MG test hvem gider lige at tage billeder af et skrot-tog.

Karsten

låst
1621 visninger

Fotomand i Esbjerg

af Karsten, 13/3 2012, 21:48 (4644 dage siden) @ Karsten

sjov findes der en toganmeldelse over MG-test ??

Karsten

låst
1581 visninger

Fotomand i Esbjerg

af Erik Kjærgaard, 13/3 2012, 22:05 (4644 dage siden) @ Karsten

Ja. Ellers kan de jo ikke køre (hvis de ellers kan køre).
Selvfølgelig skal toget være anmeldt i toganmeldelse.

låst
1571 visninger

Fotomand i Esbjerg

af Karsten, 13/3 2012, 22:10 (4644 dage siden) @ Erik Kjærgaard

ja ved jeg godt Erik, jeg er selv Lokomotivfører så jeg ved godt at der findes en toganmeldelse.

Hvor kan man få fat i den ?

selv er jeg ved Arriva

Karsten

låst
1539 visninger

Fotomand i Esbjerg

af Leif Jørgensen, København Ø., 13/3 2012, 22:37 (4644 dage siden) @ Karsten

Toganmeldelser er som du sikkert ved interne arbejdspapirer. De må som udgangspunkt normalt ikke offentliggøres eller på anden måde deles med uvedkommende. Nøjagtig ligesom i enhver anden virksomhed.

Imidlertid sker der af og til, at der er medarbejdere, der ser stort på reglerne og fortæller om det på internetforum eller mailinglister eller bare til folk de kender. Det er som nævnt ikke tilladt, men det sker altså indimellem alligevel. Noget der gør det muligt for entusiaster at fotografere tog, de ellers ikke vidste hvor og hvornår skulle køre.

Med venlige toganmeldelse-hilsner
Leif Jørgensen

låst
1607 visninger

Fotomand i Esbjerg

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 13/3 2012, 22:56 (4644 dage siden) @ Karsten

MG test hvem gider lige at tage billeder af et skrot-tog.

Karsten

Gad vide om det var samme holdning, der gjorde at der ikke er taget flere billeder i 50'erne og 60'erne.
Der blev heller ikke bevaret en N maskine, det var jo bare skrot tog...

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

låst
1585 visninger

Fotomand i Esbjerg

af jacobsen, 13/3 2012, 23:30 (4644 dage siden) @ BlackThorneDK

jeg syntes det er sjov at toganmeldelserne er hemlig, TKV & TKØ ligger da ude på nettet så alle og en hver kan gå ind og kikke på det.

Før i tiden kunne man ikke bare lige gå ind på nettet og kikke på disse kørplaner, der blev den kun uddelt til os lokomotivfører.

jacobsen

låst
1564 visninger

Fotomand i Esbjerg

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 14/3 2012, 01:31 (4644 dage siden) @ jacobsen

jeg syntes det er sjov at toganmeldelserne er hemlig, TKV & TKØ ligger da ude på nettet så alle og en hver kan gå ind og kikke på det.

Før i tiden kunne man ikke bare lige gå ind på nettet og kikke på disse kørplaner, der blev den kun uddelt til os lokomotivfører.

jacobsen

Det har vi vidst diskuteret før.
Toganmeldelser er hemmelige, fordi DSB, DB Schenker Scandinavia, Godsoperatørerne, Arriva og Bane Danmark har besluttet det.
Samtidig har Bane Danmark besluttet at Tjeneste Køreplaner ikke er hemmelige.

Der har været diskussioner om TKG, Tjenestekøreplanen for Gods, men af konkurrencehensyn er den også hemmelig.
Jeg ved faktisk ikke om det pågældende selskab selv må offentligtgøre toganmeldelsen, men mon ikke det er tilladt?

Alle vi andre må stille os ud til banen og håbe på at der kommer noget spændende. Det er vilkårende.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

låst
1712 visninger

Fotomand i Esbjerg

af UTJ, 14/3 2012, 06:30 (4644 dage siden) @ BlackThorneDK

Det har vi vidst diskuteret før.
Toganmeldelser er hemmelige, fordi DSB, DB Schenker Scandinavia, Godsoperatørerne, Arriva og Bane Danmark har besluttet det.
Samtidig har Bane Danmark besluttet at Tjeneste Køreplaner ikke er hemmelige.

Der har været diskussioner om TKG, Tjenestekøreplanen for Gods, men af konkurrencehensyn er den også hemmelig.
Jeg ved faktisk ikke om det pågældende selskab selv må offentligtgøre toganmeldelsen, men mon ikke det er tilladt?

Alle vi andre må stille os ud til banen og håbe på at der kommer noget spændende. Det er vilkårende.

Det er latterligt - man skal kun holde ting "hemmelige", hvis de kan holdes hemmelige. I den forbindelse skal man jo lige overveje hvor mange der har adgang og i dette tilfælde er det så mange at alle der vil udnytte oplysningerne på den ene eller den anden måde kan skaffe sig dem. Især da der jo ikke er nogen som helst (og det skal der heller ikke være) forudgående undersøgelser af de manges egnethed til at håndtere den slags uden at der slipper noget ud. I øvrigt er det snarere "fortroligt", men igen kan der ikke opstilles nogen sanktion hvis den type oplysninger slipper ud, da der (igen) er al for mange der kender til dem. Og konkurrencehensyn i en lille branche hvor alle kender alle (og taler med hinanden på kryds og tværs) er omsonst. Der er snarere tale om et primitivt forsøg på at holde folk ude fra væk fra systematiak at kunne gennemskue praksis (som jo må være betænkelig, siden de ikke vil have 'øjne' hvilende på dem). Men denne fremgangsmåde er i øvrigt helt typisk hos folk der netop ikke ved hvad fortrolighed er og hvordan den skal håndteres.

låst
1633 visninger

Fotomand i Esbjerg

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 14/3 2012, 08:02 (4644 dage siden) @ UTJ

Og så kører vi i ring igen - der henvises til tidligere tråde om emnet.

--
[image]

låst
1551 visninger

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak