studsede lidt over en artikel på wikipedia (Generelt)
Er produktet som vi kender det hos DSB ikke udgået ?
Dér tror jeg faktisk, du har en pointe, som kan forklare, hvorfor man har hentet en del af Svendborgbanens MQ'er til Grenå/Odderbanen.Det skete nemlig kort tid efter, at man havde fået leveret de otte sæt til Århus og fandt ud af, at antallet ikke var tilstrækkeligt til at udfase MR'erne (og lynetterne) på banen.
Mvh. Ole
Der kører stadig Y-tog på Odderbanen, så det er ikke derfor, at der er trukket flere Desiro til Aarhus.
Den planlagte sammenlægning er stadig på stand-by.
På Grenåbanen ser vi ind i mellem MR og IC3, så det virker da ikke som om at der er overskud af Desiro?
Tværtimod måtte DSB godt købe nogle flere. Det er alt andet end lige mere behageligt at sidde i et Desiro sæt, end det er at stå op i et IC3 fra Skødstrup til Aarhus, fordi man har valgt at erstatte to Desiro sæt med et IC3 i myldretiden
Desværre fattes riget jo penge, så den option bliver nok ikke udnyttet.
Et sidespørgsmål: er der andre forskelle på en 'Svendborg' Desiro og en 'Grenå' Desiro, end nummerserien?
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK