studsede lidt over en artikel på wikipedia (Generelt)
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro prøv lige atlæse antallet DSB har i option , Kan det virkelig passe ? jeg ved at der snart bliver leveret en flok til odderbanen men da ikke 92 stk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro prøv lige atlæse antallet DSB har i option , Kan det virkelig passe ? jeg ved at der snart bliver leveret en flok til odderbanen men da ikke 92 stk.
Tjah, du kan jo selv se og vurdere kilden: http://www.railwaygazette.com/nc/news/single-view/view/dsb-agrees-desiro-dmu-framework-... (som angivet i fodnoten)
Det skulle nok have været en hemmelighed, at man i al diskretion har indset IC4s status, og nu i stedet vælger at satse på ens køretøjer i al DSB-trafik fremover.
Gentlemen: Mød DSBs nyeste bud på såvel lokal-, nær- og regional- og landsdelstrafik: Desiro !
Lettere personaleindøvelse, ensartet og enkel lagerføring af reservedele - lidt kapacitetsproblemer (som let klares med en lidt tættere toggang) og et par komfortklager i ny og næ, -men hvad fa'en: man kan ikke vinde alle discipliner...
Pressemeddelelsen fra Siemens bekræfter, men mon ikke optionen er udløbet nu?
http://www.siemens.com/press/en/pressrelease/?press=/en/pressrelease/2009/mobility/IMO2...
Rasmus
Er produktet som vi kender det hos DSB ikke udgået ?
Er produktet som vi kender det hos DSB ikke udgået ?
Dér tror jeg faktisk, du har en pointe, som kan forklare, hvorfor man har hentet en del af Svendborgbanens MQ'er til Grenå/Odderbanen.
Det skete nemlig kort tid efter, at man havde fået leveret de otte sæt til Århus og fandt ud af, at antallet ikke var tilstrækkeligt til at udfase MR'erne (og lynetterne) på banen.
Mvh. Ole
Er produktet som vi kender det hos DSB ikke udgået ?
Dér tror jeg faktisk, du har en pointe, som kan forklare, hvorfor man har hentet en del af Svendborgbanens MQ'er til Grenå/Odderbanen.Det skete nemlig kort tid efter, at man havde fået leveret de otte sæt til Århus og fandt ud af, at antallet ikke var tilstrækkeligt til at udfase MR'erne (og lynetterne) på banen.
Mvh. Ole
Der kører stadig Y-tog på Odderbanen, så det er ikke derfor, at der er trukket flere Desiro til Aarhus.
Den planlagte sammenlægning er stadig på stand-by.
På Grenåbanen ser vi ind i mellem MR og IC3, så det virker da ikke som om at der er overskud af Desiro?
Tværtimod måtte DSB godt købe nogle flere. Det er alt andet end lige mere behageligt at sidde i et Desiro sæt, end det er at stå op i et IC3 fra Skødstrup til Aarhus, fordi man har valgt at erstatte to Desiro sæt med et IC3 i myldretiden
Desværre fattes riget jo penge, så den option bliver nok ikke udnyttet.
Et sidespørgsmål: er der andre forskelle på en 'Svendborg' Desiro og en 'Grenå' Desiro, end nummerserien?
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK
På de nye består passager informations systemets displays af lysdioder, på de gamle er det "brikker" i en kraftig gul farve som man kendte det far tankstationens benzintæller i gamle dage, og så med et neonrør foran til at lyse op. Og så er der cruise funktion på de nye, det er der ikke på de gamle . Der er sikkert flere forskelle, men jeg kender dem ikke.
Tværtimod måtte DSB godt købe nogle flere.
Prøver igen, produktet er udgået, dvs DSB kan ikke købe flere.
Det er dog muligt at købe en opgraderet udgave som er en ny og større konstruktion.
Et sidespørgsmål: er der andre forskelle på en 'Svendborg' Desiro og en 'Grenå' Desiro, end nummerserien?
Ja, to generationer af softwaren i toget. De kan ikke kobles. Derfor den gule cirkel i ruden på togsæt af den gamle generation.
Mon ikke der kunne laves en softwareopdatering
Mon ikke der kunne laves en softwareopdatering
Det (en såkaldt homologisering) har man i hvert fald gjort i 2009 f.s.v.a. de sjællandske LINT-togsæt (hos Lokalbanen og Regionstog), så alle softwaremæssigt er ens.
M.v.h.
Niels
Mon ikke der kunne laves en softwareopdatering
Det (en såkaldt homologisering) ... så alle softwaremæssigt er ens.
Det kan helt sikkert nemt laves af Siemens, men det er vurderet for dyrt af DSB.
På de nye består passager informations systemets displays af lysdioder, på de gamle er det "brikker" i en kraftig gul farve som man kendte det far tankstationens benzintæller i gamle dage, og så med et neonrør foran til at lyse op. Og så er der cruise funktion på de nye, det er der ikke på de gamle . Der er sikkert flere forskelle, men jeg kender dem ikke.
har hørt af der er EL stik i "Grenåbane" desiro´erne så kunderne/passagerne kan lade deres elektroniske gear op.
Et sidespørgsmål: er der andre forskelle på en 'Svendborg' Desiro og en 'Grenå' Desiro, end nummerserien?
Bl.a.: Motorerne yder en højere effekt, gearkasserne har en anden skifteprofil (resulterer tilsammen i en mærkbar forbedret acceleration fra stilstand op til 40-50 km/t), front- og slutlys skifter automatisk med frem/bak-omskifter, cruise-control, kontinuerlig videooptagelse af passagerafsnit, "lysgitter" i stedet for en enkelt lysstråle til overvågning af indgangsparti ved dørene.
Mvh. Ole
Kæmpelastbiler i svensk mine arbejder døgnet rundt uden fører
Rambøll-rapport afslører: Politikere blokerer for grøn flytrafik
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet