Nu igen.... (Billedegætterier)
Go´middag Nold, Niels, UTJ og alle i andre sæ´følig også.
Bliver altså lige nødt til at gøre en bemærkning i al almindelighed, da jeg ikke er enig i Nolds kommentarer og lidt Niels m.h.t. loftshøjde.
Storsind, rummelighed, give plads til, være åben over for o.s.v. Det er jo tidens succesord og de politisk korrekte. Taget sådan direkte betyder det vel, at alt næsten er tilladt på forum og synes man ikke om det, viser man ikke storsind, giver ikke plads, loftshøjden for lav og man er ikke åben. Altså regler, skrevne som uskrevne, at tage hensyn til, vise mådehold over for og have både sociale og andre ”antenner” ude, ikke er gældende over for individets ret til at gøre som hun/han vil her på forum! Bare køre løs med egne interesser, uagtet hvad andre tænker og mener i yderste konsekvens?
Nej, det er jo ikke det du mener Nold, det ved jeg da godt, men desværre nok det du alligevel får skrevet, ligesom du pr. automatik sætter alle ældre (definition, please!) i bås som sure, stok konservative og manglende alle de ovenfor nævnte værdier.
Jeg tror såmen personligt ikke at billedgætterier skader. Jeg har da selv lagt to ud, det ene gjorde opmærksomt på Amagerbanens sporrastser ved Kløvermarken og det andet viste noget ingen andre har set, tunellen under Dybbølsbro og ind i den ”Hvide Kødby”. Og jeg lærer skam også noget af at se nogle af de andre, f.eks. om sporene ud til Ålborg Øst (den tyske lufthavn) o.s.v.
Det der vel harceleres mod er, at pludselig tager ”fanden” ved dette forum og det fyldes med mulige og umulige gætterier (og andet), altså ind til flere gætterier er i gang på samme tid og om emner, hvor nogle storset overhovedet ikke giver viden eller andet. Gætteri for gætteriets skyld, men med en jernbanemæssig undskyldning.
Og DET forstår jeg godt at de gamle, gnavne, sure og nattissende herre måske ikke synes var meningen med dette forum. De er bare blevet så erfarne og selvstændige, at de bare ikke mere, hele tiden træder tilbage og acceptere andres luner. De tillader sig at sige fra og sætte spørgsmålstegn; er det nu også dette at forum skal anvendes til, et sted for gætterier for gætteriets skyld, twitter og facebook meddelelser uden vidensdeling og indhold et par personer imellem, spørgsmål, der rettelig med lidt egen vilje kunne løses, tidsfordriv på andres bekostning tidsmæssigt o.s.v.
Meningerne er mange om dette forum, jeg har mine, du har dine og alle andre sine.
Og da der nu engang desværre kun er ET forum kun inddelt i kategorier, men samlet, SKAL ALLE vel tage hensyn til andre og SELV være åben og give plads til andres meninger og accept. Også set i lyset af, at muligvis mange måske ikke kan lide den nuværende form forum har, men tier, da der ikke er noget valg?
Og ytrer man sig eller starter noget op, må man – som i andre af livets aspekter – finde sig i eventuel kritik, der så selvfølgelig skal være positiv kritisk. Altså en kritik der kan bruges til noget.
Så ved jeg, at nogen vil sige, at jeg jo bare kan springe over og ignorere. Det er nu lettere sagt end gjort og det tager jo også tid, for jeg skal jo lige finde ud af om det er noget jeg vil springe over, ikke sandt?
Til slut, jeg skal jo være positiv kritisk, så genindfør ordningen med et opdelt forum a la det tyske Drehschiebe, tænke sig om FØR der sendes, og om det det man skiver bibringer noget eller udelukkende er støj og ”tjit-tjat”.
Nå, NU skal jeg altså ud på det lille hus, i ved, alderen trykker!
Fortsat – forhåbentligt - god dag og kommende weekend til alle.
--
Steffen Dresler