Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hjælp til identifikation af station (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 5/3 2012, 09:21 (4653 dage siden)

Dette postkort er p.t. til salg på QXL. Sælger ved ikke, hvad billedet forestiller.

Hvad siger Forum?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

låst
2146 visninger

Hjælp til identifikation af station

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 5/3 2012, 09:41 (4653 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Dette postkort er p.t. til salg på QXL. Sælger ved ikke, hvad billedet forestiller.

Hvad siger Forum?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

------------------

SKRJ, Kjellerup.

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=skrj---stationer (et godt stykke nede på siden.)

låst
2023 visninger

Igen igen :)

af OLL, Ballerup, 7/3 2012, 23:50 (4650 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Igen igen har EVP svaret på alt ;-)

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

låst
1767 visninger

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 8/3 2012, 00:58 (4650 dage siden) @ OLL

Igen igen har EVP svaret på alt ;-)

Mvh. Oliver

--------------------------------------

TAK for de smukke ord (selv blind høne kan finde et korn :-) )

Ellers må jeg nok erkende, at jeg ikke er vild med disse billedgætterier, der i høj grad kun er for de enten meget indviede eller de lokalkandte.

Jeg benytter dem selv; -- kan/vil nogle sige.

Ja, --men kun, hvis jeg selv er i tvivl om en stedbetegnelse eller lign. og håber på opklaring af et "problem" for mig og mine optegnelser. Her finder jeg det lidt mere acceptabelt.

Nu sidst: Gæt en gangtunnel ! ! ! Jeg skal spare læserne for yderligere kommentarer.

Hilsen,

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=marts-2012

låst
1732 visninger

af Asger Christiansen, 8/3 2012, 19:51 (4649 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Jeg er så ganske enig. Lad os slippe for alle disse gættekonkurrencer, hvor indsenderen jo allerede kender svaret.
Lad os koncentrere os om vidensdeling - det kan vi alle have både gavn og formøjelse af.

låst
1672 visninger

af Jens MO-Møller @, 8/3 2012, 20:54 (4649 dage siden) @ Asger Christiansen

Hørt hørt! Jeg kunne overveje tilsvarende gættekonkurrencer med billeder fra div. toiletter og pissoirer på forskellige stationer; evt. nærbilleder af asfaltbelægninger på div. perroner mm, men vil dog alligevel afholde mig fra det. Men fri os fra flere af disse tåbelige gættekonkurrencer!

Venlig hilsen

Jens Møller

låst
1694 visninger

Billedgætterier kan springes over - hvorfor så utilfreds?

af PD Hansen, 8/3 2012, 21:06 (4649 dage siden) @ Asger Christiansen

Er det ikke netop derfor der findes en kategori tydeligt benævnt "Billedgætterier"?
Så kan dem, der ikke interesserer sig for jernbane-relaterede billedgætterier, vel springe indlæg i denne kategori over?

låst
1674 visninger

af Steff, 8/3 2012, 21:37 (4649 dage siden) @ PD Hansen

Go´aften PD m. fl.

Sådan som Forum er indrettet, er alle kategorier noget alle læserne/brugerne af Forum må forholde sig til, hvad enten de har lyst eller ej. Det er ligesom at modtage mail efter en ferie. Man bliver som regel nødt til at åbne og læse, for så ofte at konstaterer, at man er Cc eller Bcc eller at tidsterminen er langt overskrevet. Det er ikke altid overskriften der fortæller, hvad indholdet er og kategoriseringen skal man bruge cursoren for at se, hvilken kategori. Og hvad enten man synes det er godt eller det modsatte fylder det, tager tid og dermed irriterende for de personer, der ikke synes om det. Og som Asger Christiansen og Jens m. fl. skriver, er det jo ikke ligefrem vidensdeling, som vel var udgangspunktet for denne side, TROR JEG.
Nu er der jo desværre ikke den adskillelse i kategorier som kort blev prøvet. Derfor er det jo en stor bolledej, hvorfor man skal tage hensyn til alle. Altså at begrænse sig, synes jeg.
Men, men, ærgerligt, havde jo introduceret en ny gætteleg i en tidligere mail: ”Gæt et svar” og her en også en der hedder:
Gæt navn og træskostørrelse (og det HAR noget at gøre med banerne;-) )
[image]
Sagt på en anden måde, Asger og Co. har helt ret, dette er også ved at tage overhånd. Men ønsker man dette ”tjatteri” må der dog være medier for dette, ik´?
Så lad os finde den gyldne midtervej hvor alle kan være med, når nu dette forum ikke er opdelt a la ”Drehscheibe” m. fl.

Under alle omstændigheder en forhåbentlig fortsat god aften til ALLE.

--
Steffen Dresler

låst
1599 visninger

af UTJ, 8/3 2012, 21:39 (4649 dage siden) @ Jens MO-Møller

Kære Jens

Vent du bare til jeg viser billeder af rejsekortstandere - så kommer du på arbejde.

Vi skal have lidt billedgæt engang i mellem, og som andre skriver kan de platte af dem jo bare springes over. Dog skal de i gættekonkurrencekategorien - ellers bør der vanke

låst
1616 visninger

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 8/3 2012, 21:55 (4649 dage siden) @ Steff

Go´aften PD m. fl.

Sådan som Forum er indrettet, er alle kategorier noget alle læserne/brugerne af Forum må forholde sig til, hvad enten de har lyst eller ej. Det er ligesom at modtage mail efter en ferie. Man bliver som regel nødt til at åbne og læse, for så ofte at konstaterer, at man er Cc eller Bcc eller at tidsterminen er langt overskrevet. Det er ikke altid overskriften der fortæller, hvad indholdet er og kategoriseringen skal man bruge cursoren for at se, hvilken kategori. Og hvad enten man synes det er godt eller det modsatte fylder det, tager tid og dermed irriterende for de personer, der ikke synes om det. Og som Asger Christiansen og Jens m. fl. skriver, er det jo ikke ligefrem vidensdeling, som vel var udgangspunktet for denne side, TROR JEG.
Nu er der jo desværre ikke den adskillelse i kategorier som kort blev prøvet. Derfor er det jo en stor bolledej, hvorfor man skal tage hensyn til alle. Altså at begrænse sig, synes jeg.
Men, men, ærgerligt, havde jo introduceret en ny gætteleg i en tidligere mail: ”Gæt et svar” og her en også en der hedder:
Gæt navn og træskostørrelse (og det HAR noget at gøre med banerne;-) )
[image]
Sagt på en anden måde, Asger og Co. har helt ret, dette er også ved at tage overhånd. Men ønsker man dette ”tjatteri” må der dog være medier for dette, ik´?
Så lad os finde den gyldne midtervej hvor alle kan være med, når nu dette forum ikke er opdelt a la ”Drehscheibe” m. fl.

Under alle omstændigheder en forhåbentlig fortsat god aften til ALLE.

Nu er der mere end en måde at se forum på. Personligt starter jeg på Emnevisning, og vælger herefter kategorierne en efter en nedefra. På den måde viser forum mig kun de kategorier jeg vælger at se på. Det eneste minus, er at gamle tråde stadig ligger 'uden for kategori', så hvis nogen svarer på dem, fanger jeg det først, når jeg ser forsiden, efter at have været alle kategorier igennem.

Når man ikke har arbejdet 40 - 50 år ved banerne, er det faktisk sjovt at se billeder rundt fra de forskellige stationer.
En lukket gangtunnel er nok ikke det mest spændende, men der har da været masser af andre billeder, jeg har fundet ganske interessante.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

låst
1686 visninger

Nu igen....

af re20000, 8/3 2012, 22:57 (4649 dage siden) @ BlackThorneDK

Jeg syns godt nok det er ved at blive deprimerende med alle de sure gamle mænd der øffer hver gang der er nogen der tillader sig at lave noget der ikke lige interesserer dem personligt. Hvor blev storsindet og tolerancen af? I tuder allesammen når nogen håner jer for at være togtosser men så hold dog stilen og bær over med de andre togtosser...

Suk

Nold

låst
1682 visninger

af Jens MO-Møller @, 8/3 2012, 23:08 (4649 dage siden) @ UTJ

Kære Ulrik!

Var jeg dog bare i besiddelse af en scanner, således at man bare i et snuptag kunne scanne og sende et billede ud i en fart, så skulle du sgu bare se løjer, men goderne og navnlig evnerne, er en smule ulige fordelt, lyder fra en virtuel analfabet som mig!

Venlig hilsen

Jens Møller

låst
1569 visninger

Nu igen....

af Niels, Aarhus, 9/3 2012, 12:00 (4649 dage siden) @ re20000

Jeps!

Jeg er helt enig. Jeg savner også lidt højde til loftet ind imellem!

Måske skulle vi indføre en kategori, der hedder "Brok over andre forummedlemmer, som tænker anderledes end mig"

Jeg er gammel skolelærer - måske jeg skulle gegynde at kaste mig over stavefejl og dårlige formuleringer - f.eks denne uskik med at undlade grundleddet i sætningerne:

"Kørte forbi igår, Så en MY i ny bemaling" - hvem hvad og hvor?

Nå, spøg til side - jeg skal nok lade være med at rette stavefejl, men lad os få lidt højde til loftet:

Med håbet om en fortsat god weekend til ALLE forumdeltagere.

Venlig hilsen

--
Niels

låst
1574 visninger

Nu igen....

af Steff, 9/3 2012, 12:29 (4649 dage siden) @ re20000

Go´middag Nold, Niels, UTJ og alle i andre sæ´følig også.

Bliver altså lige nødt til at gøre en bemærkning i al almindelighed, da jeg ikke er enig i Nolds kommentarer og lidt Niels m.h.t. loftshøjde.
Storsind, rummelighed, give plads til, være åben over for o.s.v. Det er jo tidens succesord og de politisk korrekte. Taget sådan direkte betyder det vel, at alt næsten er tilladt på forum og synes man ikke om det, viser man ikke storsind, giver ikke plads, loftshøjden for lav og man er ikke åben. Altså regler, skrevne som uskrevne, at tage hensyn til, vise mådehold over for og have både sociale og andre ”antenner” ude, ikke er gældende over for individets ret til at gøre som hun/han vil her på forum! Bare køre løs med egne interesser, uagtet hvad andre tænker og mener i yderste konsekvens?
Nej, det er jo ikke det du mener Nold, det ved jeg da godt, men desværre nok det du alligevel får skrevet, ligesom du pr. automatik sætter alle ældre (definition, please!) i bås som sure, stok konservative og manglende alle de ovenfor nævnte værdier.
Jeg tror såmen personligt ikke at billedgætterier skader. Jeg har da selv lagt to ud, det ene gjorde opmærksomt på Amagerbanens sporrastser ved Kløvermarken og det andet viste noget ingen andre har set, tunellen under Dybbølsbro og ind i den ”Hvide Kødby”. Og jeg lærer skam også noget af at se nogle af de andre, f.eks. om sporene ud til Ålborg Øst (den tyske lufthavn) o.s.v.
Det der vel harceleres mod er, at pludselig tager ”fanden” ved dette forum og det fyldes med mulige og umulige gætterier (og andet), altså ind til flere gætterier er i gang på samme tid og om emner, hvor nogle storset overhovedet ikke giver viden eller andet. Gætteri for gætteriets skyld, men med en jernbanemæssig undskyldning.
Og DET forstår jeg godt at de gamle, gnavne, sure og nattissende herre måske ikke synes var meningen med dette forum. De er bare blevet så erfarne og selvstændige, at de bare ikke mere, hele tiden træder tilbage og acceptere andres luner. De tillader sig at sige fra og sætte spørgsmålstegn; er det nu også dette at forum skal anvendes til, et sted for gætterier for gætteriets skyld, twitter og facebook meddelelser uden vidensdeling og indhold et par personer imellem, spørgsmål, der rettelig med lidt egen vilje kunne løses, tidsfordriv på andres bekostning tidsmæssigt o.s.v.
Meningerne er mange om dette forum, jeg har mine, du har dine og alle andre sine.
Og da der nu engang desværre kun er ET forum kun inddelt i kategorier, men samlet, SKAL ALLE vel tage hensyn til andre og SELV være åben og give plads til andres meninger og accept. Også set i lyset af, at muligvis mange måske ikke kan lide den nuværende form forum har, men tier, da der ikke er noget valg?
Og ytrer man sig eller starter noget op, må man – som i andre af livets aspekter – finde sig i eventuel kritik, der så selvfølgelig skal være positiv kritisk. Altså en kritik der kan bruges til noget.
Så ved jeg, at nogen vil sige, at jeg jo bare kan springe over og ignorere. Det er nu lettere sagt end gjort og det tager jo også tid, for jeg skal jo lige finde ud af om det er noget jeg vil springe over, ikke sandt?
Til slut, jeg skal jo være positiv kritisk, så genindfør ordningen med et opdelt forum a la det tyske Drehschiebe, tænke sig om FØR der sendes, og om det det man skiver bibringer noget eller udelukkende er støj og ”tjit-tjat”.
Nå, NU skal jeg altså ud på det lille hus, i ved, alderen trykker!
Fortsat – forhåbentligt - god dag og kommende weekend til alle.

--
Steffen Dresler

låst
1734 visninger

Spring over kategorier, der ikke har interesse

af PD Hansen, 9/3 2012, 15:01 (4648 dage siden) @ Steff

Hvis man føler at det er vanskeligt at springe over kategorier, man ikke har interesse for, er det så ikke forum-softwaren, man bør kritisere i stedet?

låst
1542 visninger

af Steff, 9/3 2012, 15:32 (4648 dage siden) @ PD Hansen

Kære P.D. Hansen.

Jo, det har du da ret i, men det har jo intet at gøre med det skrevne indhold. Det du beskriver er jo en "teknikalitet" der mangler, for at kunne gennemføre en sortering, når nu Forum er opbygget på den måde det nu er. Og det tror jeg nok den gode webmaster er klar over. Men åbenbart ikke muligt i den nuværende konfiguration.
Men det fjerner stadig ikke det som mange ikke synes godt nok, det skrevne indholds manglende kvalitet til brug for videndeling og tilføje diskussionen noget nyt, OGSÅ ved et billedgætteri! Men også her kvalitet og tanke på det informative og ikke gætteri for gætteriets skyld. Sidstnævnte mener jeg ikke høre hjemme hér, men i et andet forum. Og så ender vi igen hvor vi starter p.g.a. forums udformning. Nogen ÆLSKER (jeps stavefejl) det, andre mener det er (bandeord) irreterende. Skal der så være HØJT til loftet og alle grænser åbne, eller skal man vise bare lidt respekt over for andre, når man nu ved, at det på mange sikkert virker som tidsspilde og irreterende, HVIS forum skal være et sted for videndeling, ik`?:-|

--
Steffen Dresler

låst
1543 visninger

Nu igen.... (belærende indlæg)

af Lars, 9/3 2012, 20:47 (4648 dage siden) @ Steff

Så ved jeg, at nogen vil sige, at jeg jo bare kan springe over og ignorere. Det er nu lettere sagt end gjort og det tager jo også tid, for jeg skal jo lige finde ud af om det er noget jeg vil springe over, ikke sandt?

Kære Steff (og de andre natpissende herrer).

Det kræver næppe den store fyrbøderprøve at regne ud, at når overskriften på et indlæg i kategorien "Billedgætterier" hedder "Gæt en gangtunnel", så skal man prøve at gætte noget med en gangtunnel.

Så hvis man ikke gider gætte placeringen af gangtunneler, åbne eller lukkede - hvilket jeg har stor forståelse for - så kan man bare gå videre til næste indlæg uden at "åbne".

Jeg har ikke den store interesse, når det gælder DSB-busser eller forgreninger på privatbaner, så jeg bladrer bare forbi.

Det vigtige er, at emnebeskrivelsen er retvisende (jeg har selv syndet her, syv slag med den nihalede) og ikke blot "Se bare her" "nu igen", eller for den sags skyld "På herrens mark", men noget der reelt angiver indholdet, så folk kan sortere.

Og skulle man være så nysgerrig, at man bare ikke KAN gå forbi et indlæg, er det ikke nødvendigvis en fejl ved indlægget, at man bliver skuffet.

En af de kategorier, jeg synes vældig godt om, er "Historier fra min tid som lokomotivfører på Danlink" og lignende gode historiske indlæg, eller faktaoplysende indlæg om det ene eller andet materiel, så meget mere af dem og knap så mange lange belærende indlæg om god forumskik, please.

Kræver dette flere kategorier, så er det ok med mig.

mvh
Lars
Esbjerg
(som endnu kun skal ud en enkelt gang i løbet af natten, selv om efterlønnen står på lur)

låst
1546 visninger

af sorensen_dk, Tølløse, 9/3 2012, 21:01 (4648 dage siden) @ Lars

Hørt!

Tom

låst
1482 visninger

Nu igen.... (belærende indlæg - nu med vits)

af Svend, 9/3 2012, 21:11 (4648 dage siden) @ Lars

(som endnu kun skal ud en enkelt gang i løbet af natten, selv om efterlønnen står på lur)

Det får mig til at tænke på den gamle vits som manden der går til lægen og fortæller, at han har det problem, at han skal tisse hver morgen kl 5. Ja, men det er jo ikke noget problem siger lægen. Jo, svarer manden, for jeg vågner først kl 6 :-)

Undskyld hvis det ligger lidt uden for emnet .....

--
Svend

låst
1516 visninger

af Jens MO-Møller @, 9/3 2012, 21:29 (4648 dage siden) @ Svend

Men en ualmindelig god og charmerende måde at afslutte tråden på!

Venlig hilsen

Jens Møller

låst
1467 visninger

af Ekaeli007, 9/3 2012, 21:49 (4648 dage siden) @ Lars

Du er en heldig mand at du kun skal ud en gang om natten, nå spøg til side enig at hvis man fornemmer at det er et indlæg man ikke vil se, så går man bare videre, vi bliver nok ikke hørt i lektien næste dag, hvis vi har glemt noget.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

låst
1511 visninger

af bl, Greve, 9/3 2012, 22:02 (4648 dage siden) @ Jens MO-Møller

Men en ualmindelig god og charmerende måde at afslutte tråden på!

Venlig hilsen

Jens Møller

Ganske rigtigt!

Emnet er vist udtømt, så tråden lukkes.

--
Bjarne Larsen
moderator
[image]

låst
1566 visninger

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 10/3 2012, 00:55 (4648 dage siden) @ Steff

Her kommer lige en afsluttende kommentar til denne tråd. Hvis nogen har fået det indtryk, at det er Steff, der beslutter niveauet i forummet så er det ikke tilfældet.
Hvis man kun er interesseret i jernbanehistorie så vælger man kategorien Jernbanehistorie, hvorved indlæg i alle øvrige kategorier forsvinder. Hvis man gerne vil have det fulde overblik så vælger man alle kategorier og ud fra overskriften på indlægget kan man næsten altid regne ud, om det kan betale sig at åbne det. Hvor svært kan det være? Det er i øvrigt også derfor, jeg jævnligt henstiller til folk, at man skriver en overskrift, der dækker indholdet i indlægget.

Et trick, der sparer mange klik er i øvrigt, at åbne hele tråden med det samme ved at klikke på dette ikon [image] i stedet for at klikke enkeltvis på hvert indlæg.

Når dette er sagt, vil jeg dog give Steff en lille smule ret. Ind imellem er der helt ligegyldige gætterier: Gæt en kilometersten, hvor svaret f.eks. er Svendborgbanen og det var så det. Hvis der nu havde fulgt en historie med, om f.eks en hændelse ved den pågældende kilometersten, så ville tråden blive meget mere interessant.

--
[image]

låst
1531 visninger

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak