Rangerlokomotiver (Generelt)
Go´aften Thorbjørn!
Det moderne skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg kunne da godt blive lidt forvirret, men går ud fra at du mener det, der i gamle dage hed omløbsplaner i de enkelte ture. Altså hvilket lokomotiv køre et bestemt tog den og den dag. For hvis det er TK, er det jo rimeligt nemt ved at se på nettet.
M.h.t. rangerlokomotiverne mener du vel "Rangertur" på det enkelte Mdt? Som jeg læser dem siger de bare "en F Havnetur 1", "2Q + 1F Bjerget" og så var det op til lokomotivmesteren at gøre noget ved det. Altså sætte en maskine på den tur og det kunne/blev jo ændret hele tiden p.g.a. reparationer, udvask, ændringer i planer m.v. Kun de mindste stationer med en eller to rangerlokomotiver havde en mere eller mindre fast (normal) fordeling af de tildelte lokomotiver.
M.h.t. rangerture skal du have fat i "Lokomotivernes fordeling", men dér ser du ikke individnummeret, men bare hvilket type trækkraft, der skal anvendes til den og den tur f. eks. "Tur 25, 1 F og 2 sæt personale køre.....". Derefter have fat i stationeringslisterne. Med disse to lister kan du begynde at gætte dig til hvilke nr. der evt. har kørt turen(e).
Jeg er ikke sikker på at der er mange gemte "turkladder" liggende i gemmerne. Jeg har i hvert tilfælde ikke set nogen.
Steff
--
Steffen Dresler