Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

noget fra Thyborøn - vandbygningsvæsnet (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 25/2 2012, 11:38 (4664 dage siden)

Hej

et af vores medlemmer i KMK er begyndt at scanne sine foto og lægge ud på KMK forum ( Trådene : mine billeder )
og dette + flere dukkede op - og det bør nydes af flere ( vi har jo i SlagelsesEkpressen/4-Toget/Tagryttere og nu KMK nydt dem i flere år) - så
foto: Ole Pedersen
[image]

link til flere
http://kmk-ho87.dk/forum/showthread.php?tid=545

mvh
h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

noget fra Thyborøn - vandbygningsvæsnet

af Carsten, 25/2 2012, 22:28 (4663 dage siden) @ h087

Hej Henning

Spændende billeder!
Har du et årstal?

Med venlig hilsen

Carsten

af Anders ⌂, Copenhagen, 25/2 2012, 23:44 (4663 dage siden) @ h087

Hej super tak for de meget spændende fotos, Som Carsten efterspørger jeg også årstal og en lille beskrivelse hvis du kender anvendelser af grejet samt orienteringen af oversigtsfoto Nord Syd osv.

Kanon du deler disse flotte billeder med os.

tak for det

--
Venlig hilsen Anderswww.smalspor.dk

af h087 ⌂, køge, 26/2 2012, 00:06 (4663 dage siden) @ Anders

Hej Carsten og Anders

jeg takker på Oles vejne - da det er hans foto - og desværre har jeg ikke årstal og kendsab til hvad der er konkret på fotoerne - men da Ole er medlem i vores klub KMK skal jeg få spurgt om årstal og hvad det er - men tror at der er omkring 68-72 - med hensyn til det andet hvad det forskellige er - må jeg håbe på at en der ved mere om disse ting ville være behjælplig med hvad der er på fotoerne og skrive lidt om det - det ville være dejligt

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen

af Niels Munch, 26/2 2012, 00:20 (4663 dage siden) @ h087

Kære Henning,

Også jeg siger tak for visningen.

Jernbane-Bladet havde i øvrigt i nr. 9 og 10/1966 en artikel om Vandbygningsvæsenet på sydsiden af Limfjorden og i Thyborøn.

Den kan ses her: http://dl.dropbox.com/u/63530213/SVB%20Thybor%C3%B8b%20Jb.Bl..pdf .

Desuden havde vi jo også lidt om Vandbygningsvæsenet *her*.

Endelig findes Jernbane-Bladets artikel i nr. 1/1961 om Vandbygningsvæsenet i Agger om omegn her: http://www.jernbanearkivalier.dk/jbb/SVB-banen-Agger-Kirk-Jernbanebladet-1961-nr1-s14.pdf .

Bedste hilsener
Niels

af h087 ⌂, køge, 26/2 2012, 01:04 (4663 dage siden) @ Niels Munch

Godaften Niels

og tak for henvisningerne - både fra mig selv og på Oles vejne
det viser bare hvor stort dette forum brugerviden er:
for 14 timer side lagde Ole fotoerne ud på KMKs forum sider
jeg snakkede med Ole og fik lov til at lægger over her med link tilbage til flere foto - da jeg mente at der var brugere her på forum der har interesse for disse baner, anlæg og foto mm - dernæst er der så Carsten og Anders der spørger om noget hvor min viden er meget begrænset og jeg spørger derfor videre - og nu, ved hjælp fra dig og din viden - så er der lige pludselig - i løbet af 14 timer - nogle timers læsning og indsugen af mere viden - hvis jeg selv skulle have fundet det frem havde det nok taget længere tid - og ikke sikkert at jeg havde fundet det - så
tak Niels Munch og til forum brugerne for jeres viden og villighed til at dele den med os andre og fortælle mere og hvor der kan findes mere om emnet.

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen

af Niels Munch, 26/2 2012, 08:15 (4663 dage siden) @ h087

Mor'n Henning,

Jaaaamen, det var blot en beskeden gengæld for dine mange kvalitetsbidrag her i forum!

Bedste hilsener & fortsat go' søndag

[image]
Niels

af martin, 26/2 2012, 09:30 (4663 dage siden) @ h087

Det er godt nok nogle pussige spor skifter, de gav ikke rigtig mening før jeg så nærbilledet i det vedhæftede link.
Var det et speciale for vandbygningsvæsnet eller er det alm på smalspor det sidste syntes jeg nemlig ikke selv, jeg har ihvertfald aldrig bemærket det før.
Men sand i sporskifterne er nok ikke et helt ukend fenomen for dem så derfor er de måske bedre ????????
Mvh Martin

af h087 ⌂, køge, 26/2 2012, 14:48 (4663 dage siden) @ Carsten

Hej til alle

jeg har fået at vide fra Ole at det er i 71/72 fotoerne er taget
og Niels Munch gav os link i sit svar her på forum til at få flere oplysninger om banen der - da både Ole og jeg ikke ved så meget om disse baner -
og samtidigt kan jeg oplyse at brug af foto både fra Ole Petersen og mine Henning h087 hånd må benyttes i sammenhæng med ukommecielt jernbanerelaterede brug ( dvs forums, indlæg, oplysningssider som Thomas Boberg Nielsens sider om jernbanstrækninger, havnebaner osv ) - mod at de krediteres - og der således ikke behøves at forespørge først

mvh
henning h087

og så kan jeg oplyse at Ole har lagt flere ind på KMK forum
der kan linkes til forummet via efterskrift i min signatur

--
med venlig hilsen

af Georg Schmidt, 28/4 2012, 21:10 (4601 dage siden) @ h087

Fandt nogle billeder fra Thyborøn fra 1974.
[image]
Havnegade mod vest.
[image]
[image]
Mod nord, man ser smalsporet komme ind fra venstre og krydse over VLTJ's havnespor.
Mvh
Georg

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak