HV DL 100 (Generelt)
Hej forum
Har lige fundet et link til projektet, der står at den er havnet i Langå, kunne evt. godt tænke mig at se nogle billeder af maskinen.
HV DL 100 status 2012
Hej forum
Har lige fundet et link til projektet, der står at den er havnet i Langå, kunne evt. godt tænke mig at se nogle billeder af maskinen.
HV DL 100 status 2012
Bruger man egentlig stadig remisen i Langå eller er der noget materiel hensat der?
Der er et par private firmaer, som stadigt har til huse i remisen og anvender den til værksted.
MVHJ har så fået en aftale om opbevaring af HV Dl 100 (eller hvad den nu kommer til at hedde), "indtil videre", men der arbejdes på andre løsninger, som vil gøre det muligt at fortsætte restaureringsarbejdet.
/Jan
Et foto fra oktober 2011, hvor lokomotivet blev trukket fra Odder til Langå. Trækkraften var MY 1101 - her rangering med Y-tog i Odder
Har lige fundet et link til projektet, der står at den er havnet i Langå, kunne evt. godt tænke mig at se nogle billeder af maskinen.
--
Hej
Hele remiseområdet i Langå, incl "den nye" værkstedsbygning og spor omkring er privatejet.
Kun de to første spor efter spor 4 er Banedanmarks.
Jeg var der, den aften DL 100 blev sat i rundremisen ved hjælp af MY 1101, der selv måtte en tur på drejeskiven, som heldigvis stadig er intakt.
Det var desværre mørkt, så fotografering var umulig.
Børge
Rambøll-rapport afslører: Politikere blokerer for grøn flytrafik
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
Læs mere