Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

144 blandede billeder (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 23/2 2012, 18:11 (4664 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas

Jeg har også prøvet at finde pågældende - men også uden held - og som Stef skriver var der ihvertilfælde nogle billeder som ligner andres temmeligt meget - men der er nogle fra DK, blandt andet et fra Frederikshavn, hvor man ser MO 1853 - hvor der står at det er Aalborg - men mon ikke vi kunne prøve at tage changen og vise dem - og så se dom der eventuelt kan komme en reaktion - jeg har haft dem liggende i meget lang tid.

mvh
henning h087

dette skulle være Rødby og ser ud til at være et postkort
[image]

næste to ser også udtil at være postkort og fra Nyborg
[image]
[image]

Dette er så fra Wien 1961 og viser en CIWL vogn 3451F1 type S
[image]

og så fra DK er der yderligere disse
CIWL logo på dansk
[image]

FFJ ML 1209, 1961 Aalborg
[image]

MB lyn 1961 i Aalborg
[image]

MY 1202, 1961 i Aalborg
[image]

og så det mest interesante - som feljagtigt var nævnt som taget i Aalborg - men er fra Frederikshavn - title MO 1853 i Alborg - men bør være
MO 1853, 1961 Frederikshavn - men MO har vi jo set mange gange - så hvad interesant er??
det er at i baggrunden står bag/fortog fra "Kattegatekspres" nemlig DB MD4yg autotransportvognen og Y sovevognen fra CIWL og mon ikke også at DB BD4ümg og AB4ümg er der hvis ikke lige MO spærrede for udsynet - også AV med Wendelsugere er der som passer meget godt med at det er vogne fra tog 85/Kattegatekspres i baggrunden
[image]
+ I ?? signalet som jo må gælde for FFJ eller for havnebanen - men måske også som afgangssignal ?? for godstog - der ifølge hvad jeg har hørt brugte FhG som afgangs/ankomstspor - men er så nok først fra FFJ nedlæggelse af banen mellem Sæby - Frederikshavn ( ?? hvornår sete lige det ? )

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn

Der kommer altid en sporvogn. Pris 310 kr.

Læs mere
Veterantog kalenderIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak