Litra BK (Generelt)
Apropos litra Bk kørte den nogensinde i bådtoget Englænderen, det var jo ikke en typisk IC stamme, men selvom jeg har kørt med den et par gange kan jeg bare ikke erindre det.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Gadstrup
Apropos litra Bk kørte den nogensinde i bådtoget Englænderen, det var jo ikke en typisk IC stamme, men selvom jeg har kørt med den et par gange kan jeg bare ikke erindre det.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Gadstrup
Hej
Bk kørte fra K74 i Englænderen
oprangering
1974:MX-B-Bf-Bf-Bk-A nye tognumre 448/449 -
1984:MX-ABg-BD-Bk-AB-Bv-Bv
men vogne af litra A, AB, Ag, ABg, B, Bv, Bg, Bf og BD har også været brugt igennem årene - samt maskiner MX, MY og MZ,
fra 1986 erstattet af MRD-MR-MRD-MR og nedlægges som navn 1991 fot at genopstå i IC3 tog - dukker dog op sporadisk for endeligt at forsvinde 1999/2000
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk
Mange tak for info,apropos MR/MRD tog, Dengang der var jeg helt vild for at skulle køre i Englænderen med MR/MRD tog og syntes faktisk det var dejligt, Men hvis jeg idag kører en tur til Køge syntes jeg MR tog æævv, nå det er nok fordi man bliver mere og mere forvænt. Henning jeg har en invation liggende fra dig til at se jeres modelbane, jeg har ikke været så rask, men nu hjælper det på det hele så jeg skriver til dig snart.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Gadstrup
Hej Bent
det var så lidt - og du skal være hjertelig velkommen når du er klar og har tid
mvh
henning h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.
Læs mere