For 60 år siden... (Thyregod). (Generelt)
Interessant!er der mon nogen der ligger inde med billeder fra thyregod i privatbanetiden?
------------------
Hej.
Ja, --det er der mange der gør, --men enten læser de ikke Forum, måske gemmer de dem bare (i håb om at få brug for dem i bøger m.v.), eller måske fordi de tror, at de får dem med sig "på den yderste dag" ! ! !
Det er sagt før / skrevet før: Tænk hvor mange der var med på alle de mange nedlæggelsesture i 1960´erne. Når man var ude for sig selv, fortalte de motorførere, man kom i snak med, om alle dem, der rendte og tog billeder. "Hvad skal I bruge dem til" ???
Se, --det er jo et godt spørgsmål i vore dage ! ! ! Hvor er alle de billeder henne ???
1) Enten "er" de pågældende mennesker beklageligvis ikke mere, og arvingerne har -lige så beklageligvis- "smidt al fars gamle "lort" ud" (kender eksempler), eller:
2) Det hele ligger mere eller mindre hulter til bulter i en skrivebordsskuffe, og ingen kan huske hvor, hvornår. Herefter indtræder punkt 1) desværre sandsynligvis.
3) De ligger -som ovenfor nævnt- rundt i nogle hjem og afventer bogudgivelser, samt:
4) De er testamenteret til klubber, foreninger, forlag og -ikke mindst- Jernbanemuseet, og alle disse steder forstår man virkelig vigtigheden af, ikke at "smide om sig med betroede midler".
Jeg skal tage anledning af det og lægge de få jeg selv har på hj.siden som Dagens foto(s) i løbet af dagen.
Thyregod. 14. januar 1962.
Jeg var jo -ved et tilfælde- netop kommet dertil på min lille gennemgang af DJK-turen ovennævnte dato.
Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=dagens-foto-s
PS: Tørring og Vesterlund st. på HV-Thyregod-strækning var jo Dagens fotos d. 21. februar 2012.