Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

noget fra Aalborg og Limfjordsbroen (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 21/2 2012, 16:47 (4665 dage siden)
redigeret af h087, 21/2 2012, 17:17

Hej

som skrevet i anden tråd havnede en USBnøgle ved mig med foto mm ved mig - her fandt jeg disse i en Aalborg mappe fra omkring 1973-75 - mindes ikke rigtigt at have set foto med signalerne på selve broen.
alle foto : Preben Pedersen

Dette må så være indkørsel Aalborg sydfra
[image]

Kmp Aalborg
[image]

Udk fra Aalborg mod nord - hov - var der ikke engang et maskindepot til venster her - og sådan forgår alverdens herligheder -
[image]

og her broen fra Aalborgsiden
[image]

så er vi fremme ved broen
[image]

på broen
[image]

og ink til Ns og "Trekanten"
[image]

mvh
henning h087

jeps Thomas

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

noget fra Aalborg og Limfjordsbroen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 22/2 2012, 08:42 (4665 dage siden) @ h087

[image]

Kære Henning

Jeg kan kun bekræfte dine billedtekster.

Til ovenstående billede knytter sig følgende kommentar: I midten af 1970'erne kunne jeg mærke, at jeg var draget af "jernbanen", uden i øvrigt rigtigt at vide, hvorledes denne interesse skulle dyrkes. Men det er nok lidt som at være forelsket: Man forsøger at være så tæt på den elskede som muligt og så meget som muligt.

Jeg er født i Aalborg i 1958 og boede der til 1979. Så Aalborg er "min" station. På billedet er der til venstre en mega-stor-stål- eller jerndrager delvist gemt under en presenning. Den jerndrager har jeg siddet på i mange timer og i mange dage og iagttaget toggangen. Og et eller andet sted i mit arkiv har jeg i en diasserie fotograferet dette lille og spændende område lige syd for jernbanebroen over Limfjorden. Jeg vil naturligvis trætte Forum med disse dias, når jeg engang får dem gravet frem.

Tak for et herligt gensyn!

jeps Thomas

Jeg takker mange gange!

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak