Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vogntegninger, GDS og HFHJ (Generelt)

af gamle ole, 20/2 2012, 13:29 (4663 dage siden)

Alle gode gange 3. Ejeg prøver igen. Skulle der mon være tegninger på vej med GDS og HFHJ vogne?

hilsen Ole

Vogntegninger, GDS og HFHJ

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 20/2 2012, 15:02 (4663 dage siden) @ gamle ole

Alle gode gange 3. Jeg prøver igen. Skulle der mon være tegninger på vej med GDS og HFHJ vogne?

hilsen Ole

---------------------

Hej Ole.

Nu husker jeg ikke lige at have set dine tidligere forespørgsler, og Du skriver ikke, hvilke tegninger Du søger efter, model-tegninger eller org. tegninger.

Hvad angår modeltegninger mener jeg, at flere i tidens løb har tegnet sådanne, enten til direkte salg i modeljernbaneforretninger eller som illustrationer / midtersidetegninger i modeljernbaneblade.

Når det så er sagt, --så rammer vi jo igen problemet ophavsret, hvis man/vi bare lægger dem ud på nettet uden aftaler/tilladelser.

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=dagens-foto-s

af Svend, 20/2 2012, 15:14 (4663 dage siden) @ Erik V. Pedersen
redigeret af Svend, 20/2 2012, 15:28

Mon ikke det er Tommy´s tegninger af vogne til at kombinere med dette lokomotiv der menes ?

[image]

--
Svend

af gamle ole, 20/2 2012, 16:23 (4663 dage siden) @ Svend

Jo, netop.

Ole

af Steff, 20/2 2012, 15:04 (4663 dage siden) @ gamle ole

Hej Ole!

Det ser søreme ud til at du selv må gøre noget, da ingen tilsyneladende vil sende dem. Der ER tegninger, men der ER jo også nogen, der lever af det mere eller mindre. Og de skal selvfølgelig have deres ting betalt. Ellers er der tegningerne i bladet til eget brug. Og som sædvanligt er der hjælp at hente i "Grønspættebogen" (Lokomotivets index Nr. 1 - 100) der fortæller, at du kan få fat i følgende tegninger:

Nr. 56/1999 GDS C 41 og C 42.
Nr. 36/1994 GDS 11
Nr. 94/2008 GDS M3, M4 og M5
Nr. 100/2010 GDS C 35 - C 36, B 11, B 1, G5 og G1 og GDS 32-33.

Og så har jeg sikkert glemt eller overset et og andet vedr. GDS og HFHJ.

God fornøjelse med indhentning:-) !

Steff.

--
Steffen Dresler

Vogntegninger, GDS og HFHJ - JMJK

af UTJ, 20/2 2012, 15:08 (4663 dage siden) @ Steff

Man kan jo med god mening sige, at en forespørgsel her i dette forum først er relevant, når alle relevante tegninger fra JMJK er fremskaffet.

JMJK's tegningsarkiv

af Steff, 20/2 2012, 15:21 (4663 dage siden) @ UTJ

Og så kan vi vel heller ikke gøre mere for Ole, måske lige bortset fra at fortælle, at der jo også er Skovbo tegningsarkiv som Ole kan kontakte (er der stadig tegninger til salg ved Dansk Jernbanearkiv og DMJK?). Så har vi vist også været både de helkommercielle, halvkommercielle og klubberne rundt.
Og som EVP rigtigt skriver COPYRIGHT!!!

Jeg ville i hvert tilfælde blive lidt knotten, hvis jeg pludselig så noget jeg havde brugt blod og sved på, uden tilladelse ligge her på nettet. Men det er jo en anden sag.

Så Ole, op med pengepungen, sorry!

--
Steffen Dresler

af Langelandsbanen, 20/2 2012, 15:33 (4663 dage siden) @ Steff

I signalposten, er der nogle tegninger fra HFHJ :-)

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

af gamle ole, 20/2 2012, 16:32 (4663 dage siden) @ Steff

Jeg :-) havde som sagt nok ikke specificeret spørgsmålet godt nok. Det var Tommys vogntegninger fra de to baner jeg forespurgte på:-)

ole

af gamle ole, 20/2 2012, 16:28 (4663 dage siden) @ Steff

Tak for info. Det var såmænd bare Tommys tegninger jeg mente.

Ole

af UTJ, 20/2 2012, 16:33 (4663 dage siden) @ gamle ole

Tak for info. Det var såmænd bare Tommys tegninger jeg mente.

Så må du forklare dig lidt bedre en anden gang. Jeg tænkte i mine svar også over hvad du skulle bruge tegningerne til, for det er absolut ikke ligegyldigt hvilken tegning eller skitse man får fat i. Skal den for eksempel bruges til at se hvordan vognen/lokomotiver var udstyret? Eller til at bygge en model? Og i givet fald i hvilken skala? osv. osv.

Jo mere præcis du er i dit spørgsmål, desto mere præcist svar får du.

af gamle ole, 20/2 2012, 19:07 (4663 dage siden) @ UTJ

jep. beklager:-)

Ole

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak