Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udflugtstog på Lillebæltsbroen 1935 (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/2 2012, 10:45 (4666 dage siden)

Dette billede er p.t. til salg på QXL. Sælger anfører, at der på bagsiden af det ubrugte postkort står "Udflugt 1935".

Hvad pokker er det for en udflugt?

For mig at se, er billedet "arrangeret". Toget holder stille. Lokomotivfører og lokomotivfyrbøder står og kigger ud af vinduet. Og så vidt jeg kan se, består "udflugtstoget" af lutter hvidmalede kølevogne?

Billedet kan ikke vises i højere opløsning - medmindre man naturligvis byder på - og vinder - auktionen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Udflugtstog på Lillebæltsbroen 1935

af h087 ⌂, køge, 20/2 2012, 12:02 (4666 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej

synes at jeg har set noget ligende før - enten med hvide kødvogne eller ølvogne - og i forbindelse med Lillebæltsbroen åbning og efterfølgende - måske reklame over for borgerne i landet med den udgift - med at fødevarer og øl kommer hurtigere frem - senere jo brugt med at mælken kom tidligere til København :-P ;-)
( mener dog også at have set køer på Sjælland ) ;-)

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

af Steff, 20/2 2012, 12:19 (4666 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Godmiddag til dig Thomas (og Henning)

Jeg er sikker på at dette billede er udtaget og lavet til et postkort på baggrund af en større reklamekampagne bryggeriet TUBORG åbenbart iværksatte.
Det viste billede, er et af en større serie billeder, de første optaget i København, senere Lillebæltsbroen og sluttelig en del af toget ved Oddensund. Så det kan være der er flere billeder andre stder fra.

[image]
Reklametoget på Oddensundbroen.

Jeg har ikke nærmere om billedet, end at der er anført i billedserien P. E. Harby. Men da andre billeder klart viser at de må være DSB optaget og på et andet tidspunkt, tror jeg bare, at Harby har fået dem.

Men ellers helt sikkert en udflugt der vil noget:-P med alle de ølvogne!!

--
Steffen Dresler

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/2 2012, 12:37 (4666 dage siden) @ Steff

Men ellers helt sikkert en udflugt der vil noget:-P med alle de ølvogne!!

Helt enig! Og de har åbenbart været tørstig flere år i træk. For Oddesundbroen åbnede jo først tre år senere den 15. maj 1938.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 9/3 2012, 16:21 (4648 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Dette billede er p.t. til salg på QXL. Sælger anfører, at der på bagsiden af det ubrugte postkort står "Udflugt 1935".

Hvad pokker er det for en udflugt?

For mig at se, er billedet "arrangeret". Toget holder stille. Lokomotivfører og lokomotivfyrbøder står og kigger ud af vinduet. Og så vidt jeg kan se, består "udflugtstoget" af lutter hvidmalede kølevogne?

Billedet kan ikke vises i højere opløsning - medmindre man naturligvis byder på - og vinder - auktionen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Gad vide om nedenstående billede, der p.t. er til salg på QXL er taget samme dag som ovenstående? Er det samme tog?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

af Steff, 9/3 2012, 16:51 (4648 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas!

Samme tog bare optaget før broen på rampen!

God WE til dig.

--
Steffen Dresler

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak