Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hestekræfter Litra N - Akseltryk (Generelt)

af cm, 18/2 2012, 20:33 (4668 dage siden) @ cm

Tusind tak til alle der har svaret - endnu engang høstes nyttig viden her på forum. Grunden til at jeg spurgte, var af modelbaneårsager - og jeg kunne have kastet samme svar rundt ovre på "de grønne" søstersider "Signalposten", men noget siger mig at trods det, at flere brugere bruger begge sider - så er der mange her der udelukkende befatter sig med scala 1:1 og i og med at spørgsmålet var af mere almen karaktér - så valgte jeg dette forum.
Det er således, at min modelbanemakker og jeg påtænker at udfærdige en art "Modelbane-TIB" for vort anlæg og ønsker at "begrænse os selv" ved at stille max akseltryk for visse af vore strækninger og stille regeler for "max belastning" til de forskellige lokomotiver - for - så at sige - udfordre os selv rent logistisk.
Endnu engang - mange tak for svarene.
de venligste hilsener
Christian

--
[image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak