Lovkrav for døre i tog. (Generelt)
Er der nogen her der kender lovkravene til de indvendige døre mellem vestibulerne og siddepladserne, skal de være der overhovedet? Eller er det kun et Nordisk begreb?.
--
Er der nogen her der kender lovkravene til de indvendige døre mellem vestibulerne og siddepladserne, skal de være der overhovedet? Eller er det kun et Nordisk begreb?.
--
Jeg vil gætte på at det er af hensyn til bl.a. træk og støj fra disse vestibuler.
Venlig hilsen
Jens Møller
Den er jeg med på ;)
Men hvor er lovkravene for dette, altså dokumentationen?
--
Den er jeg med på ;)
Men hvor er lovkravene for dette, altså dokumentationen?
Selvom Danmark er et lovmæssigt velreguleret land, er det jo altså ikke alt, der behøver at være fastsat ved lov ...
- heldigvis!
I metrotog, Lint og Desiro er der ingen døre, og der findes næppe mere "dokumenterede" tog end disse
Det skulle da lige være MG ...
Mvh
LHJ
I SA er man meget hidsig med at mellemdørene skal lukke/ ikke må stilles til at stå konstant åbne. Det er af brandsikkerhedshensyn. Kunne det tænkes, det er det samme her?
Nold
Alt kan tænkes i vore dage, hvor det vel kun er et spørgsmål om tid, før alle rejsende får udleveret styrthjelme med indbygget højttaler, således at de med det samme kan modtage krisehjælp, hvis der indtræder alvorlige driftsuregelmæssigheder, såsom forsinkelser over fem minutter eller en billetautomat, som er ude af drift. Det er om at være på forkant med det hele!
Venlig hilsen
Jens Møller
Ja indimellem kunne man fristes til, at tro på sådanne visioner. ;)
Problematikken med dørene er rejst på en diskussion om Franske tog og Danske tog, da det er almindelig kendt, at Franskmændene ikke er så begejstret for alle disse døre, det gælder bl.a i deres nye Omneo N2 regionaltog (N2>Dobbeltdækker)
--
I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.
Læs mere