En rejse med Stanniolekspressen (Generelt)
Og de 200 km/t, som man opnåede på de polske prøvekørsler, blev aldrig ført ud i driften.
De har ikke kunnet få Ma op og køre 200 km/t uden at ændre på gearingen. Ma'erne var slidte i gearet og nogen af dem kunne i deres sidste tid hos DSB lige akkurat klare de 140 km/t som var nødvendig.
Jeg er ganske overbevist om at MA-lynene var medvirkende til at slå banen ihjel.
De har givetvist været medvirkende årsag. De billeder jeg har set af Ma i Polen har altid været nogle bestemte motorvogne, bl.a. dem der kørte til Gedser for egen kraft. Derfor spekulerer jeg lidt på om ikke der har været en del motorvogne der aldrig kom i drift, eller bare så meget som på prøvetur hos LKR.
Der er blevet sagt og skrevet meget om LKR, bl.a. at direktøren skulle have begået underslæb, og at det var medarbejderne hos LKR der foranledigede ophugningen for at få den løn firmaet skyldte dem. Den virkelige sandhed bliver sikkert svær at finde.