Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sunds station igang med at blive revet ned. (Generelt)

af Steffen Vester, 14/2 2012, 15:08 (4669 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Se hér:

http://aoh.dk/bbillede/nedrivning-i-sunds

Venlige hilsner
Søren

Tak for henvisningen.

Og mon ikke der her engang har siddet et hvidt-rødt stationsskilt med ordet "SUNDS"?

Man har åbenbart bygget en skal uden på den oprindelige bygning, da man byggede den om til restaurant.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas.

Der er 3 fotos af den oprindelige station på - www.herningbilleder.dk - bl.a. et fint et fra 1971. Jeg kan ikke vise dem her, da de er copyright'ede. ;-)

Det monster, som nogen valgte at trække henover den gamle ellers nydelige stationsbygning, gjorde bestemt ikke noget godt for dens udseende. :-(

I den tid, restaurationen var i drift, gik den her i området under slangnavnet "Den Døde Okse". Om det skyldes madens kvalitet, skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg aldrig nåede at spise der. :-D

Det ville være herligt, om nogen her i forummet kunne få lyst til at vise os andre nogle fine fotos af den gamle stationsbygning. :-)

V/H, Steffen Vester.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Vandbygningsvæsenet
Vandbygningsvæsenet

Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak