En ny tid nærmede sig - Frederikssund 1989 (Generelt)
I perioden fra starten af elektrificeringen af den yderste del af Frederikssundbanen på strækningen mellem Ballerup og Frederikssund fra sommeren 1987 til indvielsen 27. maj 1989, fulgte jeg dette projekt, og fik taget nogle billeder som jeg synes også andre skal have fornøjelse af at kikke på.
Alle billederne i dette indlæg er fra Frederikssund, og viser lidt om hvordan arbejdet skred frem.
Bemærk på de sidste tre billeder, at det på disse er ret tydeligt at sporet er blev rykket mod øst. Det fremgår især ved at de gamle skærver er helt brune. En yderligere oplysning er at man ved flytningen at sporet rent faktisk udskiftede dette. Det gamle var med betonsveller, men det nye var med træsveller. En lidt omvendt rækkefølge, kan man sige.
Ved dobbeltsporets bygning i årene mellem 1998 til 2002, blev der kun anvendt spor med betonsveller, men meget af det eksisterende spor blev bibeholdt, og samlet med det nye.
Det gamle spor var blevet udskiftet i midten af 70´erne, så ved udbygningen havde dette over 35 år på bagen.
Mvh.
Erik H
Udkørselsspor fra Frederikssunds 3. station 29. januar 1989
Frederikssunds 3. station under opførelse - 4. februar 1989
Den gamle betonbro ca, 500 meter syd for Frederikssunds 3. station 12. februar 1989
Spor 1 Frederikssund station 3. set mod nord 12. februar 1989
Spor 1 Frederikssunds 3. station 12. februar 1989
Frederikssunds 3. station - Arbejdskøretøjer holder i spor 2 - 12. marts 1989
Frederikssunds 3. station - forpladsen 12. marts 1989
Perronen på Frederikssunds 3. station 12. marts 1989
Området nord for de kommende opstillingsspor til S-tog - 12. marts 1989
Første prøvetog set mod syd ankommer til Frederikssund 28. marts 1989
Første prøvetog umiddelbart før den gamle betonbro ankommer til Frederikssund 28. marts 1989
Første prøvetog har passeret den gamle betonbro 28. marts 1989
Det allerførste prøvetog holder i spor 1 på Frederikssunds 3. station 28. marts 1989
Tredje prøvetog under indkørsel ved den gamle betonbro 28. marts 1989
Tredje prøvetog passerer under den gamle betonbro 28. marts 1989
--
Erik H